четвер, 19 жовтня 2017 11:49

Гройсмана попросили, щоб Укрзалізниця працювала справедливо

Гройсмана попросили, щоб Укрзалізниця працювала справедливо
"Укрзалізниця" демонструє дискримінаційний підхід при розподілі вагонів, від якого страждають металургійна і гірничодобувна промисловості

Укрзалізниця, користуючись монопольним становищем на ринку, демонструє дискримінаційний підхід при розподілі вагонів, від якого страждають металургійна і гірничодобувна промисловості, які є базовими галузями національної промисловості.

Про це йдеться в листі об'єднання підприємств "Укрметалургпром" і Федерації металургів України на адресу прем'єр-міністра країни Володимира Гройсмана з проханням сприяти усуненню преференцій для певних компаній з боку Укрзалізниці і будь-яких зловживань, пов'язаних з цим питанням.

"Віримо, що саме завдяки Вашій підтримці Укрзалізниця принципово змінить підхід до управління парком напіввагонів і введе механізм пропорційного їх розподілу між усіма власниками вантажу України в обсязі 30-40% від їх фактичного навантаження (відповідає середній частці напіввагонів УЗ на ринку України в 35- 40%), що дозволить усунути існуючу дискримінацію окремих вантажовласників і дозволить промисловим виробникам вчасно виконувати свої експортні контрактні зобов'язання і уникнути значних фінансових і репутаційних втрат", - йдеться в листі Асоціацій.

При цьому металурги нагадали Гройсману, що протягом тривалого періоду спостерігається відверта дискримінація промислових підприємств гірничо-металургійної галузі в частині забезпечення рухомим складом напіввагонів, що знаходяться під управлінням філії ПрАТ "Укрзалізниця" - Центру транспортної логістики (ЦТЛ).

"Відсутність механізмів процесу розподілу національного парку напіввагонів між вантажовідправниками України, проблеми непрозорості і пов'язані з цим зловживання і відверта корупційна складова за цей час тільки поглиблювалися", - констатували в асоціаціях.

На сьогодні складається ситуація, коли можливість Укрзалізниці надавати преференції певним вантажовласникам призводить до того, що забезпечення окремих приватних власників вантажу парком напіввагонів ЦТЛ стабільно становить 90-100% від їх загальної потреби, в той час, як окремі металургійні та гірничо-збагачувальні комбінати забезпечуються державним парком лише на 10%, при цьому забезпечення певних окремих підприємств ГМК взагалі не нараховує навіть 5%, хоча частка ЦТЛ на ринку вантажних перевезень досягає 40%.

"Загалом, за період січень-липень 2017 року підприємства ГМК були забезпечені державним ресурсом напіввагонів лише на 20% від загальної потреби", - наголошується в документі.

Асоціації також звернули увагу Гройсмана на те, що відповідно до ст. 12 Закону України "Про захист економічної конкуренції" становище суб'єкта господарювання, частка якого на ринку товару перевищує 35%, вважається монопольним.

"Ми вважаємо, що державна залізнична монополія, яка забезпечує 54% національних вантажоперевезень, повинна діяти в інтересах усіх без винятку учасників процесу перевезень, створювати і підтримувати рівні умови для всіх вантажовласників, оскільки всі відправники платять однаковий тариф", - підкреслили в "Укрметалургпромі" та Федерації металургів.

Зараз ви читаєте новину «Гройсмана попросили, щоб Укрзалізниця працювала справедливо». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі