вівторок, 16 квітня 2019 13:42

Як захистити українців від неякісного товару

Як захистити українців від неякісного товару
Про перевірки магазини повідомлятимуть за 10 днів. Крім того, перевірятимуть конкретний товар або партію, а не все підприємство. Фото: UA.news

В Україні планують збільшити штрафи за продаж неякісної продукції. У Верховній Раді зареєстрували відповідний законопроект.

Пропонують ввести обов'язкову гарантію терміном на 1 рік на вживані непродовольчі товари. Сьогодні вона становить кілька місяців. За дрібні порушення готові не штрафувати. Однак санкції загрожують, якщо виробники чи магазини вчасно не усунуть їх, передає ubr.ua.

Перевірки за скаргами споживачів відбуватимуться за документального підтвердження, що продукція небезпечна. Це може бути довідка з лікарні, результати лабораторних досліджень. Водночас удвічі зростуть грошові покарання. Так, за відмову замінити товар або усунути виявлений дефект, продавця хочуть зобов'язати заплатити штраф у 20-кратному розмірі вартості продукції, але не менше 85 грн. Зараз — у 10-кратному. За некоректну або неправдиву інформацію штраф зросте з 30% вартості всієї партії товару до 100% вартості всього отриманого для реалізації товару.

Про перевірки магазини повідомлятимуть за 10 днів. Крім того, перевірятимуть конкретний товар або партію, а не все підприємство.

"При оцінці ризику враховується вид продукції, з яким працює господарюючий суб'єкт. Також оцінюється тип діяльності — виробництво чи просто транспортування. Крім того, до уваги беруть результати попередніх перевірок. Далі оцінюється ступінь ризику і залежно від нього визначається періодичність здійснення планових перевірок — від одного разу на квартал до одного разу на 3 роки", — каже адвокат Тетяна Лежух-Вовк.

За словами директора Спілки захисту прав споживачів Максима Несміянова, зараз ломбарди і комісійні магазини часто не перевіряють куплений товар у сервісних центрах. Тому нерідко куплена у них побутова техніка ламається за кілька днів. Новий же документ пропонує вести додаткові гарантії споживачам при покупці вживаного товару.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Пишіть скаргу і викликайте поліцію: як повернути гроші за неякісний товар

"Можуть з'явитися спеціалізовані громадські організації, які будуть контролювати якість певної продукції на ринку. Аналогічний підхід працює в США і деяких країнах ЄС. Там громадські організації відстежують людей, які постраждали від продукції певного виду, супроводжують судовий процес і отримують певну частину від стягненої суми", — каже адвокат.

Щоправда, збільшення штрафів навряд чи вплине на покращення якості товарів і послуг в Україні.

"Ситуацію могло б змінити введення персональної кримінальної відповідальності за продаж неякісних і часом небезпечних для здоров'я товарів. Щоб карали не міфічні ФОПи, які неможливо відшукати за місцем реєстрації та на які найчастіше оформлений бізнес, а конкретного продавця. Щоб той розумів, що потрібно краще перевіряти своїх постачальників, а не перекладати відповідальність", — резюмував Максим Несміянов.

В Україні незабаром запрацюють нові правила маркування продуктів. Верховна Рада ухвалила відповідний законопроект. На етикетках товарів заборонили писати інформацію, яка може ввести в оману покупця. Наприклад, "цілющий чай", "молоко, що зміцнює кістки" чи "йогурт, який нормалізує травлення". Водночас потрібно зазначати на видному місці наявність у товарі інгредієнтів-алергенів.

Зараз ви читаєте новину «Як захистити українців від неякісного товару». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі