понеділок, 20 червня 2016 19:19

Як працює бізнес на туристичному спорядженні в Україні
8

gazeta.ua
Фото: gazeta.ua

Вироблені в Україні тенти, гамаки і спальники за ціною виходять майже такі ж, як і якісні речі для туризму європейських брендів. Однак малий бізнес простіше підлаштувати під споживача, й у цьому його перевага перед неповороткими великими компаніями. Про це Gazeta.ua розповів засновник майстерні легкохідного туризму Liteway Євген Мезенцев. Торік разом із другом Віктором Галкіним налаштували виробництво туристичного спорядження.

"У кожній партії щось модернізуємо, доповнюємо, тому не шиємо одразу значної кількості. Великим компаніям це важче зробити, бо мають налаштовані лінії виробництва і затверджені моделі. Дається взнаки мода на "зроблено в Україні", – каже Мезенцев.

Крім туристичних виробів, готують і спеціальне харчування – засушують овочі для гарячих страв у похідних умовах.

"В звичайних овочах 80-90% - це вода. Випарюємо з них вологу за допомогою спеціального обладнання і фасуємо в пакети на 2 чи 5 порцій. Виходять набори супів, борщу, каш. Знайшли постачальників якісних грибів, картоплі, моркви, капусти, цибулі, зелені на ринку. У супермаркеті овочі дещо гіршої якості. В поході це дуже зручно, бо важить менше і не треба мити, чистити і різати", – кажуть засновники майстерні.

50 кілограмів картоплі висушується за добу. Пакет грибного супу на дві порції обійдеться у 32 гривні, на 5 продаємо за 72. Строк придатності - один рік.

"Маємо порції продуктів, які зберігалися довше. Раз на півроку їх готуємо, щоб дізнатися, як збереглися. Висушені харчі, що пролежали два чи два з половиною роки, смакують на рівні зі свіжими", – коментує Євген Мезенцев.

Шити туристичне спорядження почали спершу для себе. Якісний спальник відомого бренду обійшовся круглою сумою.

"Знайшов зручні моделі, дорогі. Через це їх важко знайти в Україні. Замовити в Європі чи Штатах можна, але є труднощі з доставкою. Вирішив спробувати пошити такий спальник самотужки. Коли шукав матеріали в інтернеті, познайомився з Віктором, який теж замислив пошити собі спальник. З ним на пару замовили шматок спеціальної тканини. Перший спальник був дуже зручним, і досі ним іноді користуємося", – пригадує Євген.

Рюкзак вирішили адаптувати до певного зросту. Шиють три розміри рюкзаків із однковим об'ємом. Такі коштують близько 1,6 тис. грн.

"Легкий і зручний туристичний рюкзак американського чи європейського бренду обійдеться у кілька тисяч гривень. Ми хотіли змоделювати такий, що буде відповідати тим же параметрам, а коштуватиме дешевше", – говорить Мезенцев.

Щоб розпочати бізнес, довелося вкласти в обладнання, матеріали та розробку власного сайту. Стартовий капітал для такої справи становить близько 10 тис. доларів.

"Перший гамак був закороткий. З часом підібрали зручну довжину. Шили звичайний гамак, потім додали до нього кишеню для телефону чи книжки. У наступній партії змінили систему кріплення. Перед тим, як зшити партію, виготовляємо і тестуємо 5-10 моделей, – говорить Євген Мезенцев.

Знайти надійні вітчизняні матеріали важко. Є проблема і з підбором швачок, бо продукція специфічна.

"Почали шити гамаки, бо це дуже зручно. Згодом дізналися, що це входить у моду. Гамак можна натягнути на дачі, в парку, біля річки. Для цього до нього купують ще спальник, москитну сітку, тент від дощу. Зараз найпростіший гамак у нас коштує 790 гривень, але розробляємо дешевший - за 300-350 гривень. Тканина буде трохи важча, конструкція простіша. За рахунок цього зменшимо ціну", – діляться планами в Liteway.

Таке спорядження найчастіше купують прихильники надлегкого туризму. Серед покупців багато рибалок. Туристи купують гамак, щоб не спати на твердій землі, коли дозволяє погода.

Зараз ви читаєте новину «Як працює бізнес на туристичному спорядженні в Україні». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі