вівторок, 10 листопада 2020 21:00

Нонфікшн – це крок до аудиторії, яка не читає - директор видавництва

Автор: Тарас Подолян
  Якщо хочемо зробити книжку конкурентоспроможною щодо інших продуктів проведення часу – фільмів, ґаджетів і занять спортом, то повинні зробити її гнучкішою, приємнішою — Богдан Горбай
Якщо хочемо зробити книжку конкурентоспроможною щодо інших продуктів проведення часу – фільмів, ґаджетів і занять спортом, то повинні зробити її гнучкішою, приємнішою — Богдан Горбай

Нонфікшн набуває популярності в Україні й за кордоном.

Про це в інтерв'ю журналу "Країна" говорить видавець Богдан Горбай. Розповів про стан українського книжкового ринку.

"На Заході сегмент нехудожньої літератури вже має зо три десятки різноманітних напрямів, - каже Горбай. - В Україні ж представлений вузько – бізнес, саморозвиток, психологія, біографії, кулінарія, виховання. Немає сформованих сегментів про мандри й туризм, хобі та дозвілля, мистецтво і фото чи навіть про здоров'я.

У США або Великій Британії виходять книжки, які стосуються окремих органів чи систем роботи тіла, психічних хвороб, особливостей здоров'я. Не тільки мотиваційні або загальні вступні книги, а й спеціалізовані. І це не видання для університетів, а для широкого загалу, хоча і вужчої тематики. Усе тому, що ринок більше розвинений, насичений, і продаж потенційно ліквідний. Читач прагне нових знань, кейсів чи бодай історій людей – і знає, як це знайти.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Оголосили номінантів Шевченківської премії 2021-го

Наше видавництво Yakaboo Publishing працює в напрямі поглиблення окремих сегментів нонфікшну в межах країни. Розвиваємо не тільки перекладні найменування, а й українського автора. Намагаємося робити книжки відносно прості для розуміння й водночас написані професійно.

Важливий емоційний момент. Якщо хочемо зробити книжку конкурентоспроможною щодо інших продуктів проведення часу – фільмів, ґаджетів і занять спортом, то повинні зробити її гнучкішою, приємнішою. За допомогою ілюстрацій чи поліграфічних ефектів. Такі елементи формують емоційне ставлення до видання.

Головне – аудиторія. Ті, для кого ти робиш продукт. Ідеться не тільки про вгадування трендів, а й про очікування самої аудиторії. Наскільки вона готова до того чи іншого рівня складності та налаштована на сприйняття нового. Ціль - дивувати читача книгою та не відштовхувати його.

Нонфікшн – це наш крок до аудиторії, яка не читає. Бо ці книжки – про досвіди в різних сферах. Підхід тут – видавати книгу для артикуляції вже сформованого індивідуального інтересу. Нонфікшн заходить саме завдяки тематиці".

Повну версію матеріалу читайте в журналі "Країна" від 12 листопада.

Богдан Горбай народився 3 серпня 1987-го в селищі Дашава Стрийського району на Львівщині. Батьки - інженери-будівельники. Закінчив Львівський національний університет імені Івана Франка за спеціальністю "політичні інститути та процеси". Зі студентських часів займався дистрибуцією сучасної української літератури у Червонограді та Львові. У 2006-2008 роках працював кур'єром, продавцем у львівських видавництвах "Кальварія", "Літопис", "Видавництво Старого Лева". У 2008-2010 роках - менеджером з продажу в "Астролябії". Протягом 2011-2019-го пройшов шлях від менеджера з продажу до комерційного директора "Видавництва Старого Лева". З лютого 2019-ого - директор Yakaboo Publishing.

"Книги у моєму житті були завжди, а з 17 років можу називати себе книжковим амбасадором - дарувати, рекомендувати, знаходити і продавати книги стало повсякденним життям. Тому робота є логічним продовженням захоплення, хоча читати так багато, як раніше - не виходить. Максимум 50 книг на рік. Улюблений жанр - наративна література, автор - Харукі Муракамі. Ціль - книга, видана українською накладом понад 100 тис. примірників".

Зараз ви читаєте новину «Нонфікшн – це крок до аудиторії, яка не читає - директор видавництва». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі