вівторок, 22 травня 2018 00:40

На Каннському кінофестивалі нагородили фільм "Донбас"

Автор: REUTERS
  Британський режисер Террі Ґілліам (по центру з бородою) танцює на червоній доріжці 71-го Каннського кінофестивалю з виконавицями ролей у його фільмі ”Людина, яка вбила Дон Кіхота” — французькою актрисою українського походження Ольгою Куриленко (праворуч) й іспанкою Россі де Пальма
Британський режисер Террі Ґілліам (по центру з бородою) танцює на червоній доріжці 71-го Каннського кінофестивалю з виконавицями ролей у його фільмі ”Людина, яка вбила Дон Кіхота” — французькою актрисою українського походження Ольгою Куриленко (праворуч) й іспанкою Россі де Пальма

Японський фільм "Магазинні злодюжки" отримав "Золоту пальмову гілку" 71‑го Каннського кінофестивалю. Відбувся на півдні Франції 8–19 травня.

Режисер 55-річний Хірокадзу Коре-Еди зняв стрічку про багатодітну сім'ю Сибата. Батько покалічився на будівництві. Мати працює в хімчистці. Старша донька — стриптизерша. Молодша Юрі харчується тим, що вкраде у крамниці. Є ще молодший син. Баба сидить із малюком. Грошей не вистачає. Одного разу стара не прокидається вранці. Рідні не думають викликати відповідні служби. Самі закопують тіло, за сюжетом.

У новинах не раз повідомляли про зниклу Юрі, — розповідає кінокритик Антон Долін, 42 роки. — Її розшукують мати й батько. Але нові батьки навіть не подумали повернути дівчинку. Дітей ловлять на черговій крадіжці. З'ясовується, що Сибата тільки прикидається сім'єю. Батько й мати неодружені. Вони коханці, які зійшлися після того, як разом убили жорстокого чоловіка жінки. Дівчина зі стриптизу потрапила до них на прохання її батьків, які соромилися дочки. Хлопчика знайшли покинутим у машині та всиновили, бо власних дітей мати не могли. Баба теж насправді їм нерідна. Стару взяли в компанію, оскільки її пенсія була основою сімейного бюджету.

Для держави сім'я Сибата — правопорушники, за якими плаче тюрма. Всі їхні вчинки можна пояснити пошуком вигоди чи втечею від скоєних злочинів. Для глядачів вони — сердешні та простодушні люди у важких обставинах. У фільмі близькість стає усвідомленим вибором, а не прописаною в документах долею. Сучасний світ дає змогу людині вибирати стать і професію. Але навряд чи коли-небудь дозволить вибирати батьків і дітей, братів із сестрами й бабусь із дідусями. Буває і так, що журі Каннського фестивалю не знаходить єдиного фаворита і найпрестижнішу нагороду вручають фільму-компромісу, що хоч трохи влаштовує всіх. Фільму хорошому, але не революційному й не видатному. Так сталося і цього разу.

Другу за престижністю нагороду — гран-прі Каннського фестивалю отримав фільм "Чорний куклукскланівець" американця 61-річного Спайка Лі. Він присвячений проблемі расизму в США. В основі фільму — реальна історія поліцейського-афроамериканця з Колорадо.

Журі цьогоріч очолила австралійська акторка Кейт Бланшет, 49 років. Вона стала 11-ю жінкою, яка удостоїлася цієї честі.

— На фестивалі багато говорять про рівність статей, — розповідає львівський кінокритик 52-річна Катерина Сліп­ченко. — Я погоджуюся з цим, але не з введенням квот. Тепер має бути певна кількість жіночих фільмів, певна кількість жінок у журі. Каннський фестиваль відрізнявся від інших тим, що на першому плані була художня складова. В одному конкурсі міг бути ізраїльський і палестинський фільм. Завдяки цьому так свого часу відкрили румунське й тайське кіно. За 16 років, що я їздила в Канни, цього разу програма була найслабша.

Найкращою акторкою стала казашка Самал Єслямова, 33 роки. У російському фільму "Айка" зіграла нелегалку, яка працює в Москві. Її героїня залишила в лікарні новонародженого сина, але за якийсь час вирішує розшукати його. Найкращим актором назвали італійця Марчелло Фонте. У фільмі "Собачник" зіграв власника крамниці. Зважується вбити злочинця, який тероризує їхню околицю.

Зараз ви читаєте новину «На Каннському кінофестивалі нагородили фільм "Донбас"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі