вівторок, 26 березня 2019 05:41

"Раз на сезон бажано міняти колеса місцями"

Автор: ФОТО надане Володимиром Кулиничем
  Власник шинного центру Володимир Кулинич: ”Більшість покришок виходжують до 60 тисяч кілометрів”
Власник шинного центру Володимир Кулинич: ”Більшість покришок виходжують до 60 тисяч кілометрів”

Коли температура піднімається вище +10°С, автомобілісти переходять із зимових на літні шини. Вони легші, краще пристосовані для поїздок у спеку, повільніше стираються.

— Гуму обирають залежно від ціни, автомобіля й місцевості, якою їздите, — каже 48-річний Володимир Кулинич, власник шинного сервісу "Львівколо". 25 років працює у цій сфері.

Які шини вважають найкращими?

— Моделі світових брендів — "Гудієр", "Мішелін", "Континенталь", "Бринжстоун". Таку гуму перед випуском у масове виробництво ретельно випробовують, використовують найсучасніші технології в розробці протектора та виробництва гумової суміші. Порівняно з шинами середньої та низької цінової категорії така має коротший гальмівний шлях, міцніший матеріал, менше шумить, витримує високі швидкості й легша. Останнє впливає на витрату палива. Може заощаджувати порівняно з бюджетною до півлітра пального на 100 кілометрів.

Стирається також повільніше за дешевшу?

— Необов'язково. Сучасні виробники на цьому не акцентують уваги. Головний наголос — на безпеку й ефективне гальмування. Ходять усі покришки до 60 тисяч кілометрів.

На що звертати увагу при виборі шин?

— На маркування, бренд, країну-виробника. Якщо поверхово підійти до цього питання, то легко переплатити за цей товар або навпаки — одразу гроші заощадити, а потім втратити.

Коли таке буває?

— Нерідко власники машин купують шини за непогану ціну корейського чи китайського брендів. Потім одне з коліс десь розривають і не можуть знайти таку ж модель поштучно. Корейські, наприклад, треба чекати майже три місяці. Китайські можуть бути десятків виробників і моделей. Імовірність знайти у вашому місті чи селі поштучно ту ж модель, що купували півроку-рік тому, невелика. А буває, автомобіліст обирає колеса за великі гроші з індексом швидкості понад 280 кілометрів за годину, а його машина за технічними характеристиками не може їхати швидше 160.

Шини виробництва яких країн бажано не купувати?

— З Росії. По-перше, в окупантів неетично купувати товари. Наш шинний сервіс цього не робить. По-друге, якість їхніх коліс ніколи не буде на тому ж рівні, що країн ЄС. Навіть у випадку ліцензійного виробництва у них іноземної гуми. До речі, проблемою є, що моделі невеликих радіусів світових виробників, які завозять в Україну, вироблені в Росії. Це "Нокіан", "Мішелін", "Піреллі" тощо.

Які колеса обирати тим, хто їздить переважно автомагістралями між містами?

— Для сучасного динамічного автомобіля бажано обирати моделі кращих світових виробників. Варто дивитися на індекс швидкості. Наприклад, латинська літера W означає, що шина витримує навантаження на швидкості не більш як 280 кілометрів за годину, V — що витримує 240.

Малюнок бажано брати ненаправлений. Він краще утримуватиме авто в дощову погоду. Особливо, коли декілька міліметрів колеса вже зітруться. До речі, направлений малюнок у літніх шинах зустрічається дедалі рідше.

А для міста?

— Найдорожчі колеса мають такий склад матеріалу й будову, щоб витримувати величезне прискорення й забезпечувати гальмування на високих швидкостях. Усі в містах їздять не швидше 50 кілометрів за годину. Тому немає сенсу переплачувати за такі характеристики. Варто брати гуму не найдорожчих брендів, а їхніх дешевших суббрендів. Наприклад, у "Гудієр" є "Сава", "Фульда". Індекс швидкості для міських умов має бути позначений літерою "Т". Це не більш як 190 кілометрів на годину.

Для села з поганими дорогами беруть всесезонні шини. Якщо там нормальне дорожнє покриття, то підійдуть і ті, що для міста.

Чи не краще купувати всесезонні колеса замість комплекту літніх і зимових?

— Це виправдано лише для тих, хто за рік проїздить до 7–10 тисяч кілометрів. Всесезонні шини — як сандалі з хутром. У них слабкі властивості влітку й такі ж взимку.

Для кого виправдана купівля вживаних шин?

— Для власників машин із 17–18 радіусом коліс. Брендові вживані шини цього розміру вполовину дешевші за нові. Для тих, хто шукає гуму на радіус 13 або 14, такої вигоди немає. Різниця становить 15–25 відсотків.

Настільки гірші зчіпні властивості вживаних шин?

— Якщо гумі два-чотири роки, вона точно нічим не відрізнятиметься від нової. Як показує практика, сучасні колеса нормально функціонують і в 5–10-річному віці.

Як перевірити гуму перед купівлею?

— Один клієнт нюхав шини перед купівлею і за запахом визначав, які йому підходять. Але не думаю, що так можна щось обрати. Навіть шину із ґулею важко виявити, доки не накачаєш. Тому вживану гуму варто купували лише на шиномонтажах, де її одразу й бортуватимуть і в разі виявлення проблем можна повернути. Візуально ви хіба що помітите — чи не потріскана вона.

А як нові шини перевірити?

— Теж на шиномонтажі. Якщо при балансуванні ставлять грузиків на 80–100 грамів, краще покришку повернути. З нею щось не те. В подальшому вона розбиватиме ходову частину автомобіля.

Як забезпечити якомога довшу службу шин?

— Бажано хоча б раз за сезон балансувати. Нерідко буває, що грузики змивають із легкосплавних дисків на мийках або ж колісні диски деформуються й змінюється центр ваги колеса. Одним із найбільших ворогів покришок є малий тиск. Саме через це вони рвуться й утворюють ґулі у вибоїнах. Тому тиск потрібно контролювати — час від часу перевіряти його.

Раз на сезон бажано міняти колеса місцями. Як правило, на ведучій осі вони швидше стираються. Впливає на стан гуми й зберігання. Найкраще в несезон колеса тримати в прохолодному погребі, куди не потрапляють сонячні промені.

Зараз ви читаєте новину «"Раз на сезон бажано міняти колеса місцями"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі