В Україні почали продавати новий легковик "ЗАЗ Форца". Це ліцензована копія китайського "Чері А-13", яку виготовляють на Запорізькому автозаводі.
Минулого тижня на заводі влаштували презентацію.
"Форца" має кузов ліфтбек, як у "славути": кришка багажника підіймається із заднім склом. Зовні легковик відрізняється від "китайця" лише логотипом ЗАЗу, проте має більший дорожній просвіт. На капоті — два ледь помітних ребра жорсткості. Він злегка налягає на решітку радіатора. Майже врівень із нею — бампер. Лобове скло із великим кутом нахилу плавно переходить у невеликий обтічний дах. Краплеподібні зовнішні дзеркала встановлені на невеликих подіумах.
Оглядаємо салон. Двері відчиняються і зачиняються легко. На торці — червоний габаритний ліхтарик. Обідок навколо замка запалювання також світиться червоним. Темно-сірий пластик салону не виділяє ядучого запаху, на відміну від ранніх китайських авто. У центрі торпеди — вставка світлої пластмаси. На ній три важелі керування кліматом та аудіосистема. Магнітола має маленький екран, вхід для міні-USB. Вона дозволяє під'єднувати цифровий носій із музичними файлами. Правим підкермовим важелем можна вмикати двірники і регулювати частоту їх коливань. Підйома відкривання бензобака розміщена на підлозі, ліворуч від крісла водія.
— Важіль відчиняння багажника — отут, — показує на центральну панель водій-випробувач заводу Олексій Зубков, 47 років. Він сидить на сидінні переднього пасажира. — Також багажник можна відчиняти із брелока до ключа запалювання.
Посадка на водійському кріслі "форци" висока. Пасажири заднього сидіння мають багато простору для ніг. Утім, для людини високого зросту стеля занизька. Зручніше в "ланосі". На відміну від нього, "форца" має суцільну, а не з частин, спинку заднього сидіння. Її опускають, натиснувши кнопку на торці спинки сидіння.
Авто випробовуємо на треку автозаводу.
На холостих обертах двигуна майже не чутно. Машина миттєво реагує на педаль акселератора. Але педаль зчеплення потрібно відпускати плавніше, ніж у "ланосі" чи "сенсі". Передачі перемикаються легко. Машина швидко розганяється 60 км/год. Двигун помітно гучніший, ніж у "ланосі" або "авео". Так само гучні й двигуни "Чері Амулет" та "Лади Пріори". Двигуни для "форци" поки що постачають із Китаю. Проте вже налагодили їх виробництво в Україні.
Круто повертаю кермо. Авто одразу, без люфту змінює напрям. Ухиляється вбік, проте не йде в занос. Спрямовую машину на "лежачих поліцейських". Завдяки м'якій підвісці відчувається лише легке погойдування. Розганяюся до 80 км/год і починаю гальмувати. Гальма хороші, однак не вирізняються надпотужністю.
Між тахометром і спідометром на панелі приладів — рідкокристалічний екран.
— Це бортовий комп'ютер, показує миттєву витрату пального та добовий пробіг, — каже водій-випробувач. — Я ці машини випробовував. Непогана модель. Купив би, якби гроші були.
Коментарі
17