пʼятниця, 14 жовтня 2011 06:30

Водій має право не віддавати інспектору права

  Вадим  Карнаухов:  ”Водії і пасажири мопедів та скутерів зобов’язані їздити в шоломах”
Вадим Карнаухов: ”Водії і пасажири мопедів та скутерів зобов’язані їздити в шоломах”

Уряд затвердив нові Правила дорожнього руху. У них скасовані техогляд і талон про нього, доручення на автомобіль. Для мопедів і скутерів необхідно мати водійське посвідчення категорії А1. Постанову прийняли 26 вересня. Про зміни у Правилах говоримо з віце-президентом Міжнародної федерації захисту водіїв Вадимом Карнауховим, 51 рік.

За новими Правилами, оформляти дорожньо-транспортну пригоду можна без автоінспектора.

— Так. Якщо після аварії немає поранених і загиблих. Тоді достатньо заповнити європротокол — спеціальний бланк, який із цього місяця видаватимуть разом із полісом автоцивілки.

А якщо водій купив автоцивілку раніше і не має європротоколу?

— Треба звернутися до своєї страхової компанії і попросити цей бланк. Самостійно оформити ДТП можна лише у випадку, якщо жодне з авто не застраховане КАСКО, пошкодження кожної з машин не перевищують 10 тисяч гривень, а водії не були під впливом наркотиків чи алкоголю. Якщо є сумніви в цьому, краще викликати ДАІ.

Як тепер регламентуються стосунки водіїв та інспекторів?

— Водій має "пред'явити інспектору своє водійське посвідчення", а не "передати", як було раніше. Щоб виписати штраф, інспектор має взяти права й переписати з них дані. А деякі водії не даватимуть працівникам міліції посвідчень, керуючись Правилами.

Нові Правила враховують сучасні технології?

— Визначено, що категорія водійського посвідчення А1 потрібна для мопедів з обсягом двигуна до 50 кубічних сантиметрів або з електродвигуном до 5 кіловат. Тепер двоколісний електротранспорт є законним учасником руху. Передбачена реєстрація електромобілів.

Зміни зачепили вимоги до безпеки руху?

— Максимальну швидкість мопедів і скутерів обмежено до 60 кілометрів на годину. Водії і пасажири цього транспорту зобов'язані їздити в шоломах. Автомобілістів під час зупинки інспектором зобов'язали вмикати аварійну сигналізацію. Бо не раз бувало, що інспектора ДАІ збивали поряд із машиною, яку він зупиняв.

Які недоліки нових Правил?

— Мають багато суперечливих моментів. Але найбільший недолік — організація роботи ДАІ. Інструкції до правоохоронців завжди надходять із запізненням, реалізація дорожнього контролю проходить на слабкому рівні.

Зараз ви читаєте новину «Водій має право не віддавати інспектору права». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі