вівторок, 22 травня 2018 06:45

Вартість проїзду в наземному транспорті зросте вдвічі

Із 14 липня в Києві до 8 грн подорожчає разовий квиток у наземному громадському транспорті. З 15-го стільки ж коштуватиме поїздка в метро.

Власники пластикових карток метрополітену зможуть оплачувати проїзд у підземці за тарифом 6,5 грн — за умови одноразової оплати мінімум 50 поїздок. Із проїзним документом на місяць кожна обходитиметься в 6,3 грн. Зараз проїзний із 46 поїздками коштує 190 грн. Після подорожчання його вартість може зрости до 300 грн.

Якою буде ціна місячних проїзних у наземному транспорті, поки не повідомляється. Зараз такі продають за 170 грн, для міської електрички — за 190 грн.

Нині проїзд у метро та міській електричці коштує 5 грн. Квиток у тролейбусах, трамваях, фунікулері та комунальних автобусах — 4 грн.

— Для киян, які користуються проїзними і безконтактними пластиковими картками, міська влада встановлює максимально низьку ціну на проїзд. Гості міста платитимуть по вісім гривень, — каже заступник голови Київської міської державної адміністрації Дмитро Давтян, 33 роки. — Це рішення було важким, але вимушеним. З 2015 року в країні в 5,4 разу зросла вартість електрики, дизельне паливо та шини подорожчали в півтора разу. Зважилися на підвищення тарифів, щоб уникнути транспортного колапсу в місті. На сьогодні економічно обґрунтований тариф на перевезення в метро — 8,27 гривні. У громадському транспорті — 8,77 гривні. Запропонований тариф все рівно залишає транспортні підприємства збитковими.

— Змушені піднімати ціну, бо нам потрібно утримати кваліфікованих працівників. Вони масово їдуть в Європу, де мають тисячу євро щомісяця. Треба підняти їм зарплату, — говорить начальник київського метрополітену 35-річний Віктор Брагінський. — Зараз маємо 300 вакансій для фахівців, від яких залежить робота метро. Потрібні машиністи, електрики, слюсарі з ремонту ескалаторів.

— У нас низькі зарплати. Теж відбувається відплив кадрів за кордон. Не вистачає двох тисяч працівників. У тариф на проїзд закладена ціна на електрику, паливо, запчастини. Вже мовчу про ремонт станцій і контактних мереж, — зазначає речник комунального підприємства "Київпастранс" Марина Загородько, 30 років.

Пільговий проїзд збережуть для пенсіонерів, школярів, ветеранів АТО, членів багатодітних сімей, інвалідів.

— У подорожчанні проїзду немає нічого дивного. Порівняно з європейськими містами, тариф у Києві дуже низький, — розповідає транспортний експерт Дмитро Беспалов, 33 роки.

— Однак є кілька спірних питань. У КМДА кажуть про певну собівартість проїзду, але розрахунків громадськості не показують. Незрозуміло, чи можна їм довіряти. Друге питання — до ефективності роботи менеджменту транспортних монополістів — Київпастрансу та метрополітену. Якби в місті розвивали мережу маршруток, робили їх комфортнішими, такого подорожчання можна було б уникнути.

Різкий ріст цін зумовлений бюрократією. Чиновники не хочуть впроваджувати поступові зміни кожні кілька місяців. Вважають, що кияни обурюватимуться кілька днів — і все затихне. А якщо ціну піднімати поступово, щоразу більше людей думатимуть про об'єктивність рішення.

Як їздитимете після подорожчання проїзду?

Марина Зайченко, 29 років, продавець:

— Щодня добираюся до роботи з двома пересадками. Витрачаю на проїзд 24 гривні. Після 14 липня муситиму платити вдвічі більше. Це мінімум тисяча гривень на місяць. Забагато, як для моєї зарплати в сім тисяч. Доведеться купувати проїзний або проходити частину шляху пішки. Схиляюся до останнього варіанту.

Сергій Данченко, 38 років, рекламіст:

— Не бачу сенсу платити нову ціну. Думаю придбати електричний велосипед. Для пересування містом у теплу пору року це — найкращий варіант. Витрачені на нього гроші відіб'ються за рік-два. Велосипедом можна користуватися й у холодні сезони. Зимові шини для них продають.

Світлана Матвєєва, 43 роки, бухгалтер:

— Іздитиму громадським транспортом, як зазвичай — мінімум дві поїздки в день. Подорожчання виправдане, б в кондукторів і водіїв низька зарплата. Її треба піднімати. Інша справа, що влада не має монополізувати транспортний ринок. Залучайте більше приватних перевізників і відпускайте ціни у вільне плавання. Підприємці боротимуться за клієнтів. А значить, не ставитимуть захмарних та­рифів.

Михайло, 19 років, студент:

— Транспортом не користуватимуся. Від мого дому до вузу приблизно п'ять кілометрів. Ходитиму пішки.

Зараз ви читаєте новину «Вартість проїзду в наземному транспорті зросте вдвічі». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі