Середа, 16.15. Станція міської електрички Петрівка в Києві зачинена. Вхід перекритий ролокасетами. Перед ним збирається зо 20 людей. Більшість кажуть, прийшли подивитись на нову електричку та її маршрут. Через 5 хв. станцію відкривають. Пасажири купують квитки за 1,7 грн і йдуть на платформу. Біля розкладу руху збирається близько 50 осіб. Двоє сперечаються.
— Я вам говорю, вот здесь пишет, во сколько он отправляется на левый берег, а вот здесь на Борщаговку. Хотя здесь без сто грамм не разберешься, — каже сивий вусань. Люди фотографують на мобільні таблицю руху.
— Могли б і чотчу повісити. Я погано бачу, а тут так дрібно написано, та й непонятно. Я сьогодні прийшов, так сказать, у целях ознакомленія. Бачу, що мені маршрут підходить їздити з Петровки на Троєщину до дочки, — говорить 69-річний Іван Тарко. Спирається на ціпок. Людей за кілька хвилин до прибуття поїзда більшає.
Міську електричку відкрили 4 жовтня. За годину долає 50 км навколо міста. Дає змогу дістатися зі спальних районів Троєщина та Борщагівка до вузлів пересадки, які виходять до метро Видубичі, Сирець, Лівобережна, Петрівка та на Залізничний вокзал. Курсуватиме вранці й увечері.
О 16.42 прибуває електропоїзд, рухається в напрямку кінцевої станції Дарниця. До вагонів заходять близько сотні людей. Обережно переступають через простір між потягом та платформою. Він 30 см завширшки. Людям похилого віку обійтися без сторонньої допомоги важко.
У вагоні відсутній тамбур, як у звичайної електрички. Всередині чисто, стіни пофарбовані у сірий колір. Крісла металеві, обтягнуті синім шкірозамінником. В одному з вагонів зроблені вертикальні стійки для велосипедів. У першому та останньому є туалети. На одному з них висить табличка "місце контролера".
— Не бачу у вагоні ні одної інформаційної дошки про маршрут. Спеціально пройшлася по всіх, ні в одному немає. Куди поїзд їде, треба питатись у людей чи контролерів. Міжвагонні двері забити можуть, так туго відкриваються та закриваються, — розказує Лідія Василівна, 60 років. Зайшла на станції Троєщина, куди електричка доїхала за 10 хв.
До Дарниці потяг прибуває напівпорожнім о 17.01. Стоїть 7 хв., доки машиніст йде в кабіну в хвості поїзда, щоб рушити в інший бік.
Рейковий автобус скасували через півроку
23 серпня цього року почав курсувати електропоїзд підвищеного комфорту Житомир—Київ. Планували, що їздитиме зранку та ввечері. Розклад змінили 6 жовтня. Ранковий електропоїзд ходитиме щодня, вечірній — із 9 жовтня лише по неділях. Місцеві кажуть, це через малу кількість пасажирів.
29 жовтня торік відкрили маршрут приміського дизель-поїзда Вишгород—Київ-Петрівка. Зараз тимчасово не працює у зв'язку з ремонтом колії.
— Повзе зі скоростю черепахи. Та й станція у Вишгороді в частині міста, де мало людей живе. По вихідних не їздить, — розповідає студент Влад Кириченко.
16 жовтня 2010-го відкрили швидкісний трамвай від Кільцевої дороги на околиці Києва до пл. Перемоги. Лінію реконструювали з 2007-го. Мав їздити зі швидкістю 50 км/год. Проте не набирає більше 30 км/год.
24 серпня позаторік поновив роботу муніципальний річковий трамвай на Дніпрі. Тоді його представили як альтернативу іншим видам транспорту, який ніколи не потрапляє в затори. Чиновники планували так сполучити правий і лівий береги. Але трамвай ходить лише вздовж правого берега.
1 грудня 2009 року у Львові з'явився перший в Україні рейковий автобус. Його закрили за шість місяців через нерентабельність.
Коментарі