вівторок, 25 березня 2008 07:09

Під Києвом розбилися двоє архітекторів

Автор: фото: УНІАН
  Едуард Лещенко (праворуч) придбав літак п’ять років тому. Торік на зльоті приватних літаків на аеродромі ”Смоківка” він був найстаршим учасником
Едуард Лещенко (праворуч) придбав літак п’ять років тому. Торік на зльоті приватних літаків на аеродромі ”Смоківка” він був найстаршим учасником

У неділю за 42 км від Києва, поблизу села Наливайківка Макарівського району на Київщині, розбився надлегкий тримісний пасажирський літак "Аеропракт-24". Аварія сталася о 15.39. Перед тим почався дощ. Гвинтовий одномоторний літак зірвався у штопор, вийти з якого пілоту не вдалося.

Машина впала в лісосмузі, зарившись носом у землю. Двоє пасажирів, столичні архітектори 64-річний Едуард Лещенко і Тетяна Доценко, 47 років, загинули на місці. Пілот 34-річний Олексій Литовченко також помер. Він був одним із засновників підприємства "Аеропракт", що випускало літаки.

Місцеві жителі катастрофи не бачили — вона сталася далеко від села. Тому допомоги потерпілим не надали.

— "Аеропракт" орендує колгоспний аеродром із 2000-го. Олексій Литовченко допомагав селу. Купував шпалери в школу, ремонтував дороги за свій кошт. Хотів відкрити тут завод із випуску літаків. Мріяв створити дитячий гурток із льотної справи, — каже "ГПУ" голова Наливайківки Марина Радченко.

Едуард Лещенко із 2005 року виконував обов"язки заступника голови київської мерії. 1997–2005-го працював заступником головного архітектора Києва Сергія Бабушкіна. Торік у травні на зльоті приватних літаків на аеродромі "Смоківка" його визнали найстаршим учасником зльоту і вручили приз. Лещенко керував тим же "Аеропрактом", на якому згодом розбився.

— Едуард Володимирович не був чиновником у сучасному розумінні. Толерантна, освічена, стримана людина. Я скептично ставився до його хобі. А він казав: "Літаю, аби бачити згори міську архітектуру", — каже "ГПУ" депутат київради Іван Салій, 64 роки.

Літаки "Аеропракт" використовують у повітрі та на воді. Швидкість польоту — до 165 км/год, максимальна дальність перельоту — 800 км. Потриманий літак цієї марки можна купити за $40 тис.

— Едуард любив небо, обожнював літати. Вітчизняний гідроплан купив п"ять років тому. Він прекрасно знав льотну справу. Не думаю, що трагедію спричинив людський фактор, — упевнений київський архітектор 56-річний Юрій Бородкін. — Тетяну Доценко знаю понад 30 років. Корінна киянка, прекрасний архітектор.

Едуард Лещенко має двох дітей і п"ятьох онуків. У Доценко залишилася донька Анна, 25 років.

Понівечені рештки літака дотепер лежать у лісосмузі біля Наливайківки, їх охороняє міліція. Державна авіаційна адміністрація Мінтрансу створила спецкомісію для розслідування катастрофи.

Торік 9 грудня біля столичного аеропорту "Жуляни" за схожих погодних умов зазнав аварії приватний літак, що летів до Києва з Чехії. Тоді загинули п"ятеро людей.

Зараз ви читаєте новину «Під Києвом розбилися двоє архітекторів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі