вівторок, 14 серпня 2012 06:45

Національні музеї стали заробітчанськими лавочками

  Микола Пархоменко: ”Кадрові ротації тільки деморалізують колективи закладів культури”
Микола Пархоменко: ”Кадрові ротації тільки деморалізують колективи закладів культури”

Міністерство культури звільнило Вікторію Лісничу з посади гендиректора Національного Києво-Печерського історико-культурного заповідника. Виконуючою обов'язки керівника призначили Наталію Клименко, музейника з 35-річним стажем. У 2007-2012 роках вона очолювала Державний музей Тараса Шевченка. За наполяганням прем'єр-міністра Миколи Азарова ціну на вхід до заповідника знизили з 50 до 3 грн.

— Формально Лісничу звільнили за порушення у виплатах зарплати та трудового законодавства, — зазначає перший заступник голови Українського товариства охорони пам'яток історії та культури Микола Пархоменко, 67 років. — У національних заповідниках зарплата у 5-10 разів вища, ніж у звичайних музеях. Це несправедливо щодо майже 500 музейних установ, які просто бідують. Тому сюди йдуть насамперед заради матеріальної зацікавленості. Кілька місяців тому пройшло масове звільнення керівників національних закладів культури. Бо вони стали "теплими" місцями і заробітчанськими лавочками. А робота відійшла на другий план.

А може, Лісничу звільнили через конфлікт із її заступником, колишньою фотомоделлю Владою Прокаєвою?

— Навіть без цього конфлікту ситуація в заповіднику була непростою. Ця "руківщина" не з'явилася раптом. Якщо мусили втручатися міністр культури і навіть прем'єр, то значить, Ліснича не справилася зі своєю роботою. Виходить, що попередня заміна керівництва у січні, коли звільнили Марину Громову, була невиправданою. Гірше не було й краще не стало. Такі кадрові ротації тільки деморалізують колективи закладів культури.

У чому специфіка роботи заповідника?

— На його території є кілька господарів. Передовсім, сам заповідник, який має контролювати стан охорони пам'яток історії і культури, що належать іншим закладам. Крім того, тут є Духовний центр УПЦ Московського патріархату, монастир, кілька музеїв, Національна історична бібліотека, Академія керівних кадрів тощо. Їх інтереси не завжди збігаються. Дуже складно зробити, аби усім було зручно.

Наталія Клименко впорається?

— Міністерство культури врешті робить спробу вгамувати конфлікт. Це вдале призначення, бо зроблений вибір на користь професіонала. Наталія Клименко — досвідчений музейник і принципова людина.

Зараз ви читаєте новину «Національні музеї стали заробітчанськими лавочками». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі