вівторок, 12 березня 2013 06:00

Муніципальний транспорт має бути збитковим

Вартість проїзду у столичному метро має коштувати 3 грн. Так підрахував заступник голови Київської міської державної адміністрації Анатолій Голубченко. Тому що комунальне підприємство "Київський метрополітен" закінчило минулий рік зі збитками 345,5 млн. грн. На перевезенні пасажирів, рекламі та оренді комунальники заробили 958,6 млн. грн. А витрати становили 1304,1 млн.

— Міський муніципальний транспорт у нашій країні — це заздалегідь збиткове підприємство. Воно не покликане генерувати прибутки, а має забезпечувати інфраструктуру міста. Тобто для того, щоб нормально працювало, його роботою повинно опікуватися місто, — каже Павло Мельник, 33 роки, аналітик фірми "МПП-консалтинг". — Всі ті гарні тролейбуси, трамваї та метро, які ми бачимо за кордоном, зобов'язані міській владі, яка утримує всю цю інфраструктуру. Компанії-перевізники там можуть бути приватними, а живуть добре за рахунок того, що місто їм усе оплачує. Муніципальний транспорт не повинен і не буде підлаштовуватися під платоспроможність та потоки клієнтів. Тобто їздити там, де більше платять, а не там, де менше. Якщо так підійти, то весь транспорт у Києві перетвориться на жовтенькі маршрутки з 22 сидячими місцями. Але там постійно їздять порядку 60-80 людей.

У витратах за минулий рік метрополітен вказує, що на обслуговування кредитів віддали 148 мільйонів гривень. Це дуже великий показник — понад 15 процентів усього доходу метрополітену. Ймовірно, відсотки по кредитах дуже високі й банки тиснуть, аби отримати гроші. Якби не було цих кредитів, а ще міський бюджет компенсував проїзд пільговиків, то підприємство працювало б у нуль. Однак метро заробляє і платить місту податки та відсотки, а воно компенсує гроші частково. Торік залишилися винними ще 63 мільйони. Цікавий підхід. Тому підняття ціни за проїзд до 3 гривень ситуації не вирішило б.

Гроші за рекламу можна було би отримувати значно більші. Торік підземка заробила 17,7 мільйона. Невідомо, скільки отримує рекламне агентство, яке є посередником між рекламодавцем та метрополітеном. За моїми підрахунками, за оренду рекламних площ у кожному потязі метрополітен має 14,2 тисячі гривень. Тобто, якщо в потязі близько 200 рекламних листівок, то на кожній заробляють 71 гривню. Але насправді — в десятки разів більше.

Зараз ви читаєте новину «Муніципальний транспорт має бути збитковим». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі