У понеділок у Києві почали реконструювати одну з найдавніших площ міста — Поштову. В цей день навпроти Річкового вокзалу з'явилась будівельна техніка та три десятки робочих.
У середу по обіді на площі навпроти будинку "Київпастрансу" працівники знімають асфальт і тротуарну плитку. Там прориті траншеї метр завглибшки. Далі екскаватор ковшем виламує з дороги трамвайну колію. Між стосами плит та купами асфальту — зупинка автобуса №51. Він іде на лівий берег столиці. Рух на прилеглих вулицях не припиняли. Кияни, аби потрапити в транспорт, перестрибують через траншеї.
— Зараз проводиться перекладання інженерних мереж. Як скоро почнуть будувати саму розв'язку — поки що не відомо. Запустити її маємо до Дня Києва, тобто до травня наступного року, — каже 54-річний Володимир Воробйов, директор інституту "Київдормістпроект".
Організація, яку очолює Воробйов, розробляла два проекти реконструкції Поштової площі. Їх та варіант від компанії "Експреспроект" розглядала в середу містобудівна рада.
У першому варіанті "Київдормістпроекту" пішохідна площа буде велика. З'їзди та заїзди заховають у тунель. Теперішній пішохідний міст знесуть. На самій площі зведуть торговельний і офісний центри з двома підземними паркінгами. Біля церкви Різдва Христова збудують пам'ятник із фонтаном. На набережній облаштують причал для яхт. Зроблять естакаду для виїзду з Володимирського узвозу на вул. Набережно-Хрещатицьку. У тунелі під площею будуть повороти: з Володимирського на Набережне шосе й звідти на Боричів узвіз. Такий проект обійдеться у 555 млн грн.
— Другий наш проект такий же, як і перший, але без лівого повороту з Набережного шосе на Боричів узвіз, — каже Володимир Воробйов. Такий коштує 320 млн грн. "Макдональдз" архітектори пропонують залишити. — За нашим проектом, до повного закриття площі для транспорту йтимуть поступово. Але "швидка", пожежники, міліція та громадський транспорт їздитимуть постійно.
Розробники другого проекту робили акцент не на розбудові площі, а на транспортній розв'язці. На площі біля церкви півколом зведуть торговельний центр. Проект передбачає будівництво естакад із Боричевого узвозу на вул. Набережно-Хрещатицьку, з вул. Набережно-Хрещатицької на Володимирський узвіз і в бік Гаванського моста. При цьому на Володимирському узвозі пропонують будівництво кільця для розвороту транспорту. Простір Поштової площі збільшиться до 1,44 га — зараз 0,81 га. Планується влаштувати єдину неподільну пішохідну зону: вул. Верхній вал — Контрактова площа — Поштова площа. Такий проект обійдеться у 135 млн грн. Він повністю виключає світлофори.
У всіх варіантах реконструкції вул. Сагайдачного залишиться проїзною. Містобудівна рада відхилила їх та відправила на доопрацювання. Виправлені проекти розглядатимуть найближчим часом.
Коментарі