середа, 16 грудня 2020 18:32

Битимуть по репутації - мовний омбудсмен прокоментував штрафи

Битимуть по репутації - мовний омбудсмен прокоментував штрафи
16 січня 2021 року сфера обслуговування має остаточно перейти на державну мову Фото: УНІАН

Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь обговорив з представниками Європейської бізнес асоціації впровадження статті 30-ої мовного закону. Вона передбачає, що з 16 січня 2021 року сфера обслуговування має перейти на українську.

Він нагадав, що за порушення суб'єктами господарювання відповідних норм законом передбачені штрафні санкції.

"Секретаріат Уповноваженого може здійснювати позапланові заходи контролю щодо порушень мовного закону. Якщо такі порушення протягом року повторюватимуться і матимуть системний характер, ми маємо право накладати штраф. Здавалося б, для когось ця сума невелика - від 5,1 тис. до 6,8 тис. грн -, але вона битиме не так по кишенях бізнесу, як - по репутації. А це якраз те, що напрацьовується роками", - сказав Тарас Кремінь.

Мовний омбудсмен наголосив, що величезна кількість установ і закладів, які надають послуги, уже давно перейшли на обслуговування державною мовою.

"За це я хотів би окремо висловити подяку тим компаніям, соціально відповідальному бізнесу, який не тільки підтримує чинне законодавство України, але і створює всі необхідні умови для популяризації української мови, підвищення рівня володіння нею своїми працівниками", - зазначив він, передала пресслужба Уповноваженого.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ми самі маємо створювати українськомовне середовище - Куликов

Тарас Кремінь підкреслив, що головне завдання відомства не штрафувати, а максимально допомогти сфері обслуговування підготуватися до 16 січня 2021 року.

Представники Європейської Бізнес Асоціації висловили підтримку мовному закону та заявили про готовність до тісної взаємодії в рамках впровадження статті.

Із 16 січня 2021 року мовою обслуговування споживачів в Україні має бути тільки державна.

Про це мовний омбудсмен Тарас Кремінь писав у Facebook.

"Усі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов'язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари і послуги державною мовою. У супермаркеті та в інтернет-магазині, у кав'ярні, банку, на АЗС, в аптеці чи бібліотеці, де б ти не був – обслуговування має бути українською", – зазначав Кремінь.

Обслуговувати клієнта іншою мовою можна буде лише за його проханням.

Зараз ви читаєте новину «Битимуть по репутації - мовний омбудсмен прокоментував штрафи». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі