четвер, 03 грудня 2015 17:47

Вчені пояснили походження загадкового радіоімпульсу з глибин Всесвіту

Астрофізики пояснили природу одного з радіоімпульсів – одиничного надзвичайно потужного радіоімпульсу довжиною кілька мілісекунд, який до цього не був пояснений сучасною наукою. Про це повідомляє ZN.UA.

Вперше радіоімпульс FRB 110523 виявили 23 травня 2011 року в діапазоні частот 700-900 мегагерц. Його джерело знаходиться на відстані шести мільярдів світлових років від Землі.

Вчені виявили у нього два типи поляризації випромінювання — кругову та лінійну. Особливості сигналу FRB 110523 дозволили припустити, що він знаходиться в регіоні Всесвіту з підвищеною намагніченістю. У цій області простору може спостерігатися нейтронна або наднова зірка.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Астрономи виявили екзопланету "вигнанця"

Зазначається, що випромінювання могло виникнути в результаті коливань приповерхневих шарів сильно намагнічених нейтронних зірок.

На думку вчених, сигнал FRB 110523 пройшов не тільки область сильного магнітного поля, але і дві ділянки з сильно іонізованої матерією. Перший з них повинен бути розташований у галактиці, яка містить джерело FRB 110523. Нині FRB 110523 вважається 16-м підтвердженим швидким радіоімпульсом.

Раніше вчені висунули теорію, згідно з якою радіоспалахи в космосі можуть отримувати енергію з чорних дір, навколо яких обертаються нейтронні зірки. Перед тим, як зіткнутися, зірка й чорна діра утворюють своєрідну "космічну батарейку", яка створює ультракороткі і дуже яскраві радіоспалахи.

Нагадаємо, з сьогоднішньої ночі українці можуть спостерігати зоряний потік Гемініди.

Зараз ви читаєте новину «Вчені пояснили походження загадкового радіоімпульсу з глибин Всесвіту». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua