четвер, 09 квітня 2009 17:45

Радянські дороги з полегшеним типом покриття вичерпали свій ресурс

Автор: фото: Микола МАРЧЕНКО
  Дорожні працівники встановлюють бордюри по вулиці Кашинського в Миргороді неподалік центрального ринку. Цього року ремонтувати дороги в місті почали із 17 березня — готувалися до святкування 200-річчя із дня народження письменника Миколи Гоголя
Дорожні працівники встановлюють бордюри по вулиці Кашинського в Миргороді неподалік центрального ринку. Цього року ремонтувати дороги в місті почали із 17 березня — готувалися до святкування 200-річчя із дня народження письменника Миколи Гоголя

В області близько 9 тис. км шляхів державного і місцевого значення. За даними Державної служби автомобільних доріг, на Полтавщині найбільший в Україні відсоток пошкодження дорожнього покриття — 59% площ.

У місцевій службі автодоріг називають кілька причин поганого стану магістралей. Ця установа опікується позаміськими дорогами, які перебувають у загальнодержавній власності.

— Будь-яка транспортна споруда, як і її покриття, має вік служби. Наприклад, асфальтобетон — 12 років, — розповідає заступник начальника обласної служби автодоріг Іван Ткаченко. — Після цього необхідно провадити повне відновлення зношеного шару та враховувати при цьому збільшення транспортних навантажень. А в нас окремі ділянки траси Київ–Харків не бачили капітального ремонту по 40 років. У 2007–2008 роках робили реконструкцію в обхід села Велика Круча Пирятинського району. Із двох смуг руху зробили чотири. Нове покриття витримує значні навантаження без деформацій. А взяти ділянки від Лубен до Хорола і від Хорола до Решетилівки, то там узагалі не робили капремонту. Періодична поверхнева обробка дозволяє відновити зчіпні характеристики покриття з колесом автомобіля. Проте цього недостатньо за умов значних транспортних навантажень. Дороги потребують посилення.

За радянських часів високими темпами будували дороги, але переважно з полегшеним типом покриття.

— На той час вони відіграли свою роль у формуванні мережі та розвитку регіонів. На сьогодні їх ресурс вичерпано. Планувалося, що за якийсь час зроблять капітальне покриття. Але воно залишилося полегшеним. Усе це, плюс коливання температур і неможливість дотриматися термінів ремонту через брак коштів, дає такий результат.


Ремонт доріг державного значення щороку починають із траси Київ — Харків. Нею щодня у межах Полтавської області проїжджає близько 16 тис. автомобілів.

— Ця траса найзавантаженіша, — зауважує Ткаченко. — Цього року ми фактично не припиняли ремонт. Після січневих морозів, коли потеплішало, дороги почали масово руйнуватися. І не тільки в нашій області. У січні ми поновили роботу асфальтобетонних заводів. Ті ями, що впливали на безпеку руху, вже ліквідовано. Зараз роботи йдуть насамперед на шляхах державного значення, які мають найбільшу інтенсивність руху: Полтава–Олександрія, Лубни–Миргород–Опішня, Кролевець–Конотоп–Лубни–Пирятин від межі з Сумською областю до Пирятина.

До 1 травня відремонтують усі дороги державного значення. На шляхах місцевого значення роботи триватимуть.

До 1 травня відремонтують усі дороги державного значення

— Обсяг фінансування дорожньої мережі загального користування області становить 20 процентів від потреби. Брак фінансування пов"язаний як із наслідками фінансової кризи, так і зі спрямуванням частини коштів на ліквідацію минулорічної повені та розбудовою західних кордонів для проведення Євро-2012. Сподіваємося, необхідне  інвестування транспортного коридору Європа–Азія по трасі Київ–Харків розпочнуться вже з 2010 року.

Водій таксі з Полтави 33-річний Юрій Герасимов каже, що після зими їздити неможливо. Яма на ямі:

— Якщо кам"янку на Леніна я обминав по Шоломці, то тепер кам"янка — найкраща, ідеальна вулиця. Центр роздовбаний, розбитий.

Мер Полтави Андрій Матковський, 44 роки, називає причини поганого стану доріг. Це збільшення автомобільного потоку й сніжна зима — на шляхи висипали три вагони солі з піском. А ще низька якість роботи міського комунального підприємства "Шляхово-ремонтне будівельне управління":

— Останні роки полтавці постійно скаржилися, що шляховики у калюжі кладуть гарячий асфальт. Як він тоді може триматися? Чи працівники цього підприємства, не прибираючи пил, кладуть у ями асфальт, ллють гарячу смолу. Якщо починаємо ремонт з весни, то восени на тих ділянках треба починати все спочатку.

Цієї весни мерія обстежила і виміряла всі ями на шляхах, склала перелік вулиць, що потребують ремонту. Дороги почнуть приводити до ладу вже цього тижня. Коштів виділено стільки, як і торік — 14,5 млн грн.

— Першими реконструюють центральні вулиці, — пояснює Матковський. — Протягом двох тижнів повинні залатати дірки, щоб міг нормально їздити громадський транспорт. А потім поетапно працюватимуть по вулицях за графіком. До 15 червня маємо завершити основний масив робіт.

Насамперед лагодитимуть вулиці Жовтневу, Леніна, Артема, Ковпака, Маршала Бірюзова, Зіньківську, Сінну, Калініна, Харківське і Київське шосе.

Цього року міська рада оголосила конкурс на проведення ремонту автошляхів у Полтаві.

— Підсумки буде підбито цього тижня, — говорить мер. — Але жодна копійка не піде підприємствам, доки не приймемо робіт. Треба бачити фінансові гарантії якості доріг. Коли це капітальний ремонт — п"ять років гарантії, поточний — мінімум рік.

Якщо за цей час на шляхах щось зруйнується, підприємець повинен буде полагодити за власний кошт.

У Кременчуці цього року коштів вистачить тільки на ямковий ремонт. Його вже розпочали минулого тижня.

— Лагодитимуть центральні магістралі, де ходять тролейбуси і пролягають основні автобусні маршрути, — пояснює Юлія Перепелятник із прес-служби міської ради. — Цього року після зими дороги дуже розбиті. Ямка на ямці та ямкою поганяє. Було вирішено, що 1 мільйона гривень, передбачених на ямковий ремонт, не досить. Тому на це перекинули 2 мільйони гривень, заплановані на капремонт шляхів.

Чотири людини загинули через поганий стан доріг

Від початку року в Полтавській області через стан доріг сталося 13 дорожньо-транспортних пригод. У них загинуло чотири особи і сім травмувалися. Начальник обласного управління Державтоінспекції Володимир Кравченя зауважує: причина аварій — ями та вибоїни, недбале встановлення дорожніх знаків при проведенні аварійних робіт, наявність дерев на узбіччях, що зменшують видимість. За всіма фактами ДТП склали адмінпротоколи. Посадових осіб притягнули до відповідальності.

До облавтодору, який відповідає за утримання шляхів, позивається щороку до десятка осіб. Аби подати позов до суду, на місце ДТП викликають не тільки даїшника, а й представника дорожньої служби.

Зараз ви читаєте новину «Радянські дороги з полегшеним типом покриття вичерпали свій ресурс». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі