четвер, 20 серпня 2009 18:54

"Дітей треба більше хвалити"

Автор: фото: Валентина ІЩЕНКО
  Психолог Наталія Сухіна: ”Не можна підмінювати особисте спілкування мультиками чи комп’ютером”
Психолог Наталія Сухіна: ”Не можна підмінювати особисте спілкування мультиками чи комп’ютером”

За півтора тижня розпочнеться новий навчальний рік. Практичний психолог із Полтави 36-річна Наталія Сухіна радить батькам створювати першокласникам позитивний образ школи:

— Треба, щоб школа не викликала в дитини тривоги, страху чи стурбованості. Часто батьки у розмові з друзями починають перейматися: "Ой, я не знаю, як він піде до школи", "Ой, не знаю, що мене чекає, він нічого не вміє робити". Дитина все це чує. В неї зникає впевненість у собі, у власних силах. І в школі починає відтворювати сценарій невдахи.

Чи варто робити акцент на оцінках?

— Про них взагалі можна не згадувати. Коли першокласник приходить зі школи, перше запитання має бути: "А що цікаве ти сьогодні дізнався?" А не: "Яку оцінку ти сьогодні отримав?". Головне, щоб дитина зрозуміла, що в школу йдуть усі діти, аби дізнатися більше цікавого. Вивчившись, можна стати лікарем, учителем, бізнесменом. У школі діти щодня дізнаються щось нове. Варто згадати свої дитячі почуття. Приміром, гарні парти у класі, малюнки в букварі, знайомство з дівчатками, розповідь учительки, ігри на перервах. Але пізнавальний мотив навчання має переважати над ігровим. Дитина має хотіти до школи, щоб учитися нового, а не лише тому, що там не треба спати, як у дитсадку, чи мама купить великий гарний портфель. Можна перевірити, чому малюк хоче йти до школи. В одну кімнату принести кілька новеньких іграшок. А в іншій читати якусь цікаву казку. А потім перерватись і сказати: "В сусідній кімнаті є нові цікаві іграшки, хочеш погратися?" Якщо дитина захоче дізнатися, що ж там було далі в казці, то у неї більше сформований пізнавальний мотив. Можна грати в школу чи провести екскурсію до неї.

Ситуацію слід обговорити з дитиною, а не одразу сварити й карати

Як привчити дитину до нового режиму?

— Можна разом з нею зробити плакат "Яке в нас буде життя". На ватмані написати розпорядок дня, а дитині дати вирізати і наклеїти картинки і фото — ось я чищу зуби, роблю зарядку, виконую домашнє завдання. Треба ще з літа привчити її до годинника, щоб не пізніше дев"ятої вечора лягала спати.

Як допомагати дитині розвивати увагу, мислення, пам"ять?

— Більше гуляти з дитиною, спостерігати за природою. Разом ліпити, малювати, вирізати. Навчити контактувати з навколишніми, поводитися в магазині, спілкуватися з друзями та родичами. І боронь Боже, підмінювати особисте спілкування мультиками чи комп"ютером.

Як поводитися при першій двійці чи бійці школяра?

— Будь-яку ситуацію слід обговорити з дитиною, а не робити власних висновків й одразу сварити й карати. Ми дитину любимо не за те, що вона отримує високі оцінки чи слухається, а за те, що вона є. Коли маля робить перший крок — повзає, падає — ми радіємо, а не караємо. Треба більше хвалити і не влаштовувати з навчання муштри. А порівнювати свою дитину можна лише з нею самою: "Вчора в тебе виходило трішки гірше, а сьогодні вже набагато краще". Я порадила б батькам прочитати книжку Юлії Гіппенрейтер "Як спілкуватися з дитиною".

Зараз ви читаєте новину «"Дітей треба більше хвалити"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі