пʼятниця, 16 серпня 2013 10:54
Олексій Панченко
Олексій Панченко
Експерт "Першої рейтингової системи"

Залізничне "покращення" стає дедалі абсурднішим

Політика влади в залізничному транспорті все більше втрачає зв'язок із реальністю та інтересами виборців.

Щойно "Південно-Західна залізниця" днями перерізала стрічку на новій київській естакаді, як будівельники перекрили її через борги по зарплатні. Урочисто відкрили недобудований міст, не потрібний ані "Укрзалізниці", ані Києву. Суперестакада не введена в експлуатацію – в чому кожен може переконатися, шашликуючи на довколишніх пагорбах. Реальний рух там не актуальний щонайменше років п'ять.

Адже залізнична складова Ново-Дарницького мосту через Дніпро розрахована ще Георгієм Кірпою на інтенсивний графік пасажирських і приміських поїздів. А "Укрзалізниця" останніми роками послідовно скорочує кількість таких поїздів, заявляє про їх збитковість і підвищує ціну квитків. Нещодавно "Південно-Західна залізниця" зняла з рейсів половину поїздів міської електрички, і пригрозила також скасувати вечірні приміські поїзди. І це вже не перша хвиля "покращення" електричок у столичному регіоні. Якщо поїздів щороку меншає, – для кого добудували обхідну естакаду за 255 мільйонів?

Подібні до київської естакади проекти остаточно втратять сенс у разі провалу проекту швидкісних "Хюндаїв". Ці поїзди, і покращення інфраструктури заради їх запуску, були супердорогою "показухою" до Євро-2012. "Довгобудна" естакада задумана насамперед для їх швидшого пропуску з нового мосту до вокзалу. Аби віддати кредити за напівпусті "Хюндаї", влада відчайдушно дотує квитки на них з держбюджету. Паралельно триває скасування популярних серед пасажирів нічних поїздів. Мабуть, керівники "Укрзалізниці" доводять Президенту й самим собі, що так вони заганяють пасажирів у "Хюндаї". Але насправді українці пересідають на нелегальні мікроавтобуси з неадекватними водіями – на кшталт того, який на рівному місці розбився під Житомиром.

Аналогічний рівень відповідальності, логіки й далекоглядності спостерігаємо у "передвиборчому" проекті міської електрички. Серед тріскотні влади на цю тему не видно відповідей на очевидні питання. Як призначені урядом голова КМДА і керівник "Укрзалізниці" допустили утворення між собою заборгованості в 59 мільйонів гривень? Чому, в такому разі, вартість проїзду в цій електричці (1,70 грн.) втричі нижча за "збиткові" тарифи в приміському сполученні, й покриває лише 24% собівартості? Що про це думають Держфінінспекція й прокуратура? Яких "приватних інвесторів" мріє залучити в такий проект новий заступник Олександра Попова Костюк? Нарешті, чому державні кошти витрачаються на непотрібну естакаду замість набагато дешевшої реконструкції, – яка дозволить залучити в напівпорожню міську електричку тисячі додаткових пасажирів?

Зараз ви читаєте новину «Залізничне "покращення" стає дедалі абсурднішим». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

23

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі