Політика влади в залізничному транспорті все більше втрачає зв'язок із реальністю та інтересами виборців.
Щойно "Південно-Західна залізниця" днями перерізала стрічку на новій київській естакаді, як будівельники перекрили її через борги по зарплатні. Урочисто відкрили недобудований міст, не потрібний ані "Укрзалізниці", ані Києву. Суперестакада не введена в експлуатацію – в чому кожен може переконатися, шашликуючи на довколишніх пагорбах. Реальний рух там не актуальний щонайменше років п'ять.
Адже залізнична складова Ново-Дарницького мосту через Дніпро розрахована ще Георгієм Кірпою на інтенсивний графік пасажирських і приміських поїздів. А "Укрзалізниця" останніми роками послідовно скорочує кількість таких поїздів, заявляє про їх збитковість і підвищує ціну квитків. Нещодавно "Південно-Західна залізниця" зняла з рейсів половину поїздів міської електрички, і пригрозила також скасувати вечірні приміські поїзди. І це вже не перша хвиля "покращення" електричок у столичному регіоні. Якщо поїздів щороку меншає, – для кого добудували обхідну естакаду за 255 мільйонів?
Подібні до київської естакади проекти остаточно втратять сенс у разі провалу проекту швидкісних "Хюндаїв". Ці поїзди, і покращення інфраструктури заради їх запуску, були супердорогою "показухою" до Євро-2012. "Довгобудна" естакада задумана насамперед для їх швидшого пропуску з нового мосту до вокзалу. Аби віддати кредити за напівпусті "Хюндаї", влада відчайдушно дотує квитки на них з держбюджету. Паралельно триває скасування популярних серед пасажирів нічних поїздів. Мабуть, керівники "Укрзалізниці" доводять Президенту й самим собі, що так вони заганяють пасажирів у "Хюндаї". Але насправді українці пересідають на нелегальні мікроавтобуси з неадекватними водіями – на кшталт того, який на рівному місці розбився під Житомиром.
Аналогічний рівень відповідальності, логіки й далекоглядності спостерігаємо у "передвиборчому" проекті міської електрички. Серед тріскотні влади на цю тему не видно відповідей на очевидні питання. Як призначені урядом голова КМДА і керівник "Укрзалізниці" допустили утворення між собою заборгованості в 59 мільйонів гривень? Чому, в такому разі, вартість проїзду в цій електричці (1,70 грн.) втричі нижча за "збиткові" тарифи в приміському сполученні, й покриває лише 24% собівартості? Що про це думають Держфінінспекція й прокуратура? Яких "приватних інвесторів" мріє залучити в такий проект новий заступник Олександра Попова Костюк? Нарешті, чому державні кошти витрачаються на непотрібну естакаду замість набагато дешевшої реконструкції, – яка дозволить залучити в напівпорожню міську електричку тисячі додаткових пасажирів?
Коментарі
23