пʼятниця, 11 лютого 2022 03:55

"Схеми" розслідували, чому українські поїзди часто сходять з рейок

"Схеми" розслідували, чому українські поїзди часто сходять з рейок
Потяги злітають з колій через невідремонтовані рейки. Фото: Автор: facebook.com/Ukrzaliznytsia

Потяги "Укрзалізниці" минулого року сходили з рейок 84 рази. Це більше, ніж у 2020-му сталося сходжень з рейок у всіх країнах Євросоюзу разом узятих.

Про це йдеться у розслідуванні журналістів програми "Схеми: корупція в деталях".

Головною причиною є стан залізничних колій в Україні.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Потяг зійшов з рейок під Києвом. Пасажирські рейси затримуються

Журналісти з'ясували, що з 2018 року протяжність колій, які потребують ремонту збільшується. А кількість відремонтованих кілометрів, навпаки, падає. Щоб запобігти новим аваріям, на залізничних шляхах встановлюють обмеження швидкості.

Експерти пояснили, що стан залізничних шляхів в Україні значною мірою залежить від спеціальної колійної техніки, яка їх ремонтує.

Як виявило розслідування "Схем", дорогі імпортні машини австрійського виробника Plasser&Theurer, закуплені залізницею для ремонту колій, через неналежне обслуговування виходять в ладу, але ці дані непублічні. Для ремонту техніки бракує запчастин, тому робітники змушені самостійно купувати частину деталей на базарах.

При цьому "Укрзалізниця" офіційно через тендери витрачає на придбання запчастин та ремонту цієї колійної техніки сотні мільйонів гривень.

"Схеми" встановили, що основні постачальники запчастин для імпортної високоточної техніки надають залізниці підроблені супровідні листи від імені західної компанії, яка спростовує свою співпрацю з підрядником "УЗ". Вигаданою є історія про досвід роботи в Китаї ще одного субпідрядника "Укрзалізниці".

Встановлення деталей незрозумілого походження на високоточну спеціалізовану апаратуру та брак потрібних запчастин призвели до виходу з ладу великої кількості таких імпортних машин, тому вони навряд чи зможуть відпрацювати наступний сезон і виконати плани "Укрзалізниці", розповіли журналістам працівники профільної філії.

Це підтвердив і аудит, проведений у 2021 році, який є у розпорядженні "Схем": з 55 імпортних австрійських машин відомого виробника, на які припадає основна робота з ремонту колій в Україні, 26 машин виявились несправні, ще 22 машини – у граничному технічному стані, їхня експлуатація небезпечна.

30 грудня 2020 року зійшов з рейок швидкісний потяг "Київ-Бориспіль Експрес", який прямував до аеропорту.

4 лютого 2021 року в районі Кременчука сходить вантажний потяг з цистернами для бензину. Вони були порожні, тому трагедії не сталося. Але аварія затримала рух інших поїздів на півтори-дві години. Пошкоджена колія потребувала негайного ремонту.

29 березня 2021 року за 50 кілометрів від Запоріжжя з рейок сходить швидкісний потяг "Інтерсіті+", який прямує з Києва.

Ремонт відносно нового Hyundai Rotem обійшовся "Укрзалізниці" у 67 мільйонів гривень. Причина аварії – викривлення рейок – це підтвердило службове розслідування.

26 серпня 2021 року у Львівській області зійшов з рейок вантажний потяг.

Зараз ви читаєте новину «"Схеми" розслідували, чому українські поїзди часто сходять з рейок». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі