У більшості регіонів у передвиборних кампаніях до місцевих і районних рад активно використовуватимуть образ господарників, політиків-хазяїнів. Таку думку в коментарі Gazeta.ua висловив заступник директора Агентства моделювання ситуацій Олексій Голобуцький.
"Згідно нововведень до виборчого законодавства, на місцевих виборах мери повинні будуть пов'язати себе з якоюсь партією. Багато з них балотуватимуться від дуже відомих партій, щоб підняти свою значимість у певному регіоні. Але партійна домінанта не буде переважною. Упевнений, що образ господарника буде найбільш поширеним серед кандидатів", - зазначив експерт.
Голобуцький наголосив, що в Україні немає ідеальних міст - усі в жахливому стані, всюди розвалено комунальне господарство. І це єдине, на чому можна зараз зіграти.
Лише в окремих випадках політизація буде загостреною. "Якщо мери будуть не пов'язані, наприклад, з Партією регіонів, але при цьому їхнє місто є вотчиною Партії регіонів, то у таких ситуаціях будуть підніматися саме політичні проблеми. Але це окремі випадки", - вважає експерт.
Політтехнолог Анатолій Луценко, у свою чергу, нагадав: особливостями цієї кампанії буде те, що 50% кандидатів висуватимуться за партійними списками, а 50% - за мажоритарною системою. "В мажоритарних виборах завжди буде більше риторики, яка стосується хвилювань виборців. Тому у гаслах будуть обіцянки подолати проблеми електорату. Використовуватимуть позиціонування кандидата як господарника, здатного відремонтувати труби, залатати дірки у дворі. Така риторика буде набагато сильнішою за політичну", - вважає Луценко.
Експерт переконаний: в областях будуть створювати місцеві проекти, які перемагатимуть загальноукраїнські.
"Наприклад, якщо у регіоні "ікс" зафіксовано падіння підтримки "Батьківщини", то створять місцеву політичну силу, лояльну до Тимошенко, але яка не ототожнюватиме себе з нею. І навпаки, в областях, де низькі рейтинги Партії регіонів, буде створено місцеву силу, солідарну з регіоналами", - упевнений Луценко.
Коментарі
1