Перший серійний народний автомобіль "Запорожець" або "ЗАЗ-965" зійшов з конвеєра Запорізькому автомобілебудівному заводі "Комунар" 1 жовтня 1960-го. В продаж перша партія надійшла за два місяці.
Ціну на машину встановили в розмірі 1800 руб. Жартували, що "Запорожець" коштує тисячу пляшок горілки. Пляшка коштувала 1 р. 80 коп. Інженер, який в середньому заробляв 150 рублів в місяць, збирав на це авто більше року. Проте ціна на "Волгу" була втричі вищою - 5100 руб, ще й треба стояти кілька років в черзі на купівлю.
У середині 1950-х Політбюро ухвалило постанову про створення радянської мікролітражки. За зразок взяли італійський Fiat-600. Генсек Микита Хрущов доручив розробку конструкторам запорізького "Комунару". "Автомобіль потрібний легкий, економний, маневрений і доступний трудящим масам" - дав вказівку.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Почали будівництво автозаводу
Автомобіль добре сприймався покупцями. Його хвалили як "всюдихід" на сільських дорогах. Навіть застрягши в болоті або снігу, дві людини могли легко "витягнути" автомобіль, який важив всього 665 кг. Серед недоліків ЗАЗу залишалися висока гучність двигуна і погана звукоізоляція салону. Також - розташування бензинового бака в передній частині. Зате "брав" бензину небагато – всього 7,3 літра на 100 км.
Випускали "ЗАЗ-965" до 1963-го. Наступні моделі ЗАЗ-966 через великі повітрозбірники називали "вухатими".
Перший камінь під новобудову заводу "Фольксваген" 26 травня 1938 року в місті Вольфсбург Адольф заклав Гітлер. Його вважають ідейним творцем автомобіля.
Коментарі