Розповіли, як жилося велосипедистам Києва другої половини XIX ст.
Навесні 1869-го в столиці на вулиці Новоєлизаветинській - тепер Пушкінська, жителі побачили "нечисту силу". Люди вважали, що чорт у людській подобі пересувається з шаленою швидкістю на великому колесі, пише Клуб корінного киянина.
Вперше про подію написала газета "Друг народа". Журналіст намагався пояснити людям, що це "двухколісний візок, на якому по шоссе та будь-де можна їздити без коней, надавлюючи пружини ногою". Але народ у це не повірив. Версія з "нечистою силою" здалась більш правдоподібною. Суспільство не прийняло велосипедистів.
1887-го у Києві було понад 200 власників велосипедів. Влада дозволяла кататися на них лише за містом, щоб не лякати киян. Утім, віруючі жителі нападали на "піонерів транспорту" і там. Були летальні випадки. Саме тому велосипедисти брали із собою пістолети чи рушниці.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Краса і плітки: чим займались у паризькому ательє початку XX ст.
Коли велосипедистів ставало більше, їм дозволили їздити алеями Царського саду. Але заможні власники диковинок каталися по всьому Києву. Від поліції доводилось відкупатися хабарями.
1892-го Міська дума видала офіційний дозвіл чоловікам на їзду велосипедом по всьому місту та затвердила правила вуличного руху. Жінки ж мали отримати спеціальні права.
Сучасні велосипеди, на відміну від своїх попередників, стали легшими та більш надійними. Перш ніж велосипеди стали популярними, вони пройшли шлях розвитку. 1791-го Граф де Сиврак побудував із дерева двоколісну машину, яку назвав "селяріфер". Пересуватися на ній можна було сидячи верхи і відштовхуючись ногами від землі. Це був перший велосипед. Власника подібного і прийняли в Києві за нечисть.
Коментарі