вівторок, 10 липня 2012 09:24

У Росії придумали, як "зарубати" імпорт вагонів з України

У Росії придумали, як "зарубати" імпорт вагонів з України
У Росії розробляють програму утилізації вагонів. Фото: stakhanov.org.ua

У Росії розробляють програму утилізації вагонів, для фінансування якої може бути запроваджений спеціальний збір з імпортерів цієї продукції.

Якщо така ініціатива буде схвалена, це загрожує обмеженням доступу на ринок для українських компаній, 75% продукції яких експортується саме до Росії, пише "Комерсант-Україна" у публікації "Росія вплутується у вагонні збори".

Про те, що в 2013 році в Росії може бути запущена програма утилізації вантажних вагонів, виданню розповіли в російській НПК "Уралвагонзавод" (УВЗ).

"Корпорація вийшла з цією ініціативою, оскільки кількість старих вантажних вагонів усіх типів, термін служби яких перевищує нормативний, становить близько 200 000 штук, тобто близько 15% від усього парку", - пояснив заступник генерального директора УВЗ по залізничній техніці Андрій Шльонський.

За його словами, в розробці програми беруть участь найбільші залізничні оператори - "Перша вантажна компанія" і "Друга вантажна компанія".

"Після того як пропозиції від усіх учасників ринку будуть сформовані, вони будуть направлені до профільних міністерства - Мінпромторг і Мінтранс, принципово вони цю ідею підтримують", - повідомив Шльонський.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дуже шкода, що братська Україна не приєднується до Митного союзу - Путін

Виконавчий директор "Об'єднання вагонобудівників" Василь Варенов в бесіді з виданням уточнив, що партнерство готує свої пропозиції за програмою утилізації та "найближчим часом направить їх в уряд".

У Мінпромторгу підтвердили, що ідея запуску програми "обговорюється".

Передбачається, що залізничні оператори за кожен старий утилізований вагон отримають з бюджету "утилізаційний грант", який буде направлений на закупівлю нового вагона.

"Оператори пропонують грант на рівні 10-15% від вартості вагону, виробники вважають, що він повинен бути приблизно 5-10%", - розповів Шльонський.

Як одну зі схем розглядають фінансування закупівель нових вагонів "державними банками за лізинговою схемою", грант і гроші, виручені від утилізації, стануть першим внеском операторів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Митний союз хоче проінспектувати 29 підприємств України

Джерело видання на ринку повідомило, що обговорюється і можливість введення утилізаційного збору для імпортованих вагонів. Збір на вагони повинен в першу чергу обмежити ввезення техніки з України. В УВЗ не раз стверджували, що це необхідно зробити через низьку якість українських вагонів. Імпортерам доведеться сплачувати його при постачанні вагона, тоді як російські виробники будуть давати лише гарантійні зобов'язання утилізації вагонів після закінчення їх нормативного терміну експлуатації. Варенов підтвердив, що варіант запровадження збору "розглядається".

Зараз ви читаєте новину «У Росії придумали, як "зарубати" імпорт вагонів з України». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

49

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі