У супермаркетах часто обважують покупців. 31-річний Олег Кінзерський багато років працював у торговельних мережах "Велика кишеня", "Фора" та "Спар". Про хитрощі продавців розповідає у супермаркеті на столичній пл. Перемоги.
На новорічні свята люди купують чимало фруктів. У багатьох супермаркетах цей товар зважують при розрахунку на касі. Люди набирають товар на око. На касі дізнаються, що замість кілограма поклали собі півтора. У магазинах "Велика кишеня", "Білла", "Ашан" в овочевих відділах покупці зважують товар самі.
Олег набирає яблук сорту Голден по 9 грн/кг. Підходить до електронних ваг. Продавця немає. Зважує яблука сам.
На вагах повно кнопок. Покупець обирає ту кнопку, на якій зображений більш-менш схожий товар та є назва товару. Натискаю кнопку, і дивіться — із принтера у вагах вискакує цінник. Але вказано трохи інший сорт, Голден Плюс. Коштує 17,34, на 8,34 гривні дорожче. В чому проблема? Я тиснув кнопку, яка на виду. А кнопка з написом "голден" сховалася онде внизу. На такі помилки покупців і розраховане самообслуговування в овочевих відділах. Кнопки із дорожчими фруктами — зліва угорі. На них і тиснуть. Таким чином заплутують кожного шостого.
У відділах кулінарії, сирному та ковбасному покупців обважують на тарі. Продавці "забувають" вказати вагу упаковки — картонної тарілки або пластикової коробки під салати чи голубці. Тара важить від 6 до 10 г. Приміром, покупець просить нарізати 200 г шинки по 150 грн/кг. Продавець не обнуляє тару. І нарізка обходиться на 1,5 грн дорожче. У супермаркетах "Сільпо", "Білла" сир та ковбасні вироби загортають у папір. Така обгортка важить 6-8 г. Її теж можуть продати за ціною шинки. Продавці вдаються до таких прийомів після 21.00. Тоді ризик натрапити на перевіряльника малий. Також замість 200 г сиру чи шинки відрізають 250-300 г. Більшість покупців погоджуються узяти стільки.
Вагу накручують на заморожених продуктах — рибі, овочах. Злегка обприскав з розпилювача. Вода обмерзла, і вага збільшується процентів на 10,
По суботах нас викликали переклеювати штрих-коди на ковбасах. При зважуванні ставиться нова дата. Таким чином продовжували термін придатності. А ми робили ще хитріше — дешеві цінники ліпили на дорогу ковбасу. На ранок приходили наші друзі. І забирали ковбасу "Московську" по 28 гривень за кіло, тоді як реальна ціна була близько 70 гривень. А дешеву ковбасу продали під видом "Московської".
Покупців обраховують і на касах. Одну й ту саму коробку печива касир може провести через сканер двічі. Якщо покупець набрав повний візок, він не встигає прослідкувати за касиром. Бо зайнятий складанням покупок у пакети. А потім не може звірити покупки із чеком. Бо ж треба все виймати. Якось я скупився по-крупному, на 700 гривень. Узяв обмотку, чотири пляшки пива. Касирка пробила мені штрих-код чотири рази. Тобто замість чотирьох пляшок мені пробили 16. Якби я не працював у торгівлі, то й не помітив би цього фінта. Сказав касирці. Дивно, але вона навіть вибачилася.
Не ведіться на крупні упаковки. Бо заплатите більше, ніж якби купували поштучно. До того ж у пачки по чотири-шість пляшок часто фасують товар, в якого закінчується термін придатності. Ще й ліплять яскраву позначку "акція". Ось погляньте на цю обмотку "Миргородської" води. Усі пляшки поставлено так, що ви не прочитаєте дату на закрутці.
Напередодні Нового року супермаркети знімають цінники на найбільш поширені товари. Олег веде до стійки із дощиками для ялинок. На три види із п'яти немає цінників.
Людина схопить той, що впав у око, і до каси. Заплатить удвічі більше, ніж за цінниками. Так само знімають цінники із дорогих сортів мандаринів. Ви думаєте, що взяли фрукти по 12 гривень кіло. І вже в чеку прочитаєте, що кіло коштує 19. Так махлюють усі магазини.
Коментарі
3