Зупинка роботи Лисичанського нафтопереробного заводу (НПЗ) не вплине на подорожчання бензину в Україні.
Таку думку висловив заступник директора аналітичного центру "Експертна рада" Гліб Простаков в ефірі "Ера FM".
"Ринок зараз настільки заточений на імпортну ціну палива, що на цінову ситуацію і на поставки нафтопродуктів, якщо не буде ніяких проблем з імпортом, зупинка Лисичанського НПЗ ніяк не вплине. Навіть якщо Кременчуцький НПЗ зупинять, але буде відкрита дорога, і споживач буде отримувати паливо приблизно за тими ж цінами, за якими він отримує зараз", - сказав він.
За його словами, зупинка Лисичанського НПЗ може свідчити про початок масштабного
перерозподілу власності в українській нафтопереробці.
"На сьогоднішній день Лисичанський НПЗ не витримує внутрішньої конкуренції з іншими заводами. Зокрема, ТНК-ВР куди вигідніше вкладати гроші в інші заводи, розташовані на території Росії, а не України", - зазначив експерт.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У лютому найбільше подорожчали фрукти, сало та риба - Держстат
"У нас з'являється шанс для ліквідації тієї глобальної помилки, яка була зроблена в 90-роках, коли частина великих заводів бали продана російському бізнесу. Чому це було помилкою? Тому що Росія постачає в Україну нафту, ставлячи нас в залежність. Росія контролювала Одеський, Кременчуцький і Лисичанський НПЗ - найбільші заводи. На сьогодні склалися такі події, що російський бізнес може повністю вийти з української нафтопереробки", - додав Простаков.
Фахівець вважає, що найбільш ймовірними покупцями українських НПЗ стануть компанії з Казахстану та Азербайджану.
"Є налагоджений канал поставок нафти в Україну через Одеський порт, у тому числі за допомогою "труби" Одеса-Броди. Державна компанія Азербайджану "Сакар" розвиває мережу заправок в Україні Їй це вигідно. Природно, їй вигідно і налагодити тут виробництво власного палива. Думаю, Одеський НПЗ або Херсонський НПЗ були б вигідним вкладенням", - підсумував Простаков.
Коментарі
3