четвер, 24 вересня 2020 09:38

Якщо змушують повернути борг, який не брали: як взаємодіяти з колекторами

Якщо змушують повернути борг, який не брали: як взаємодіяти з колекторами
Компанії розраховують, що у випадку прострочення кредиту його вдасться стягнути за допомогою колекторів. Фото: unsplash

Під час оформлення кредиту фінансова компанія зазвичай просить позичальника дати телефон родича, колеги чи друга. Водночас установа не підписує з ними жодних документів про поруку та може навіть не перевіряти справжність контактів.

Такі компанії розраховують, що у випадку прострочення кредиту його вдасться стягнути за допомогою колекторів, які часто користуються правовою необізнаністю громадян, повідомляє пресслужба Мін'юсту.

"Якщо ви особисто не давали дозвіл на використання вашого телефонного номера, фінансова компанія та колектори порушують законодавство", - стверджують у міністерстві.

У випадку таких порушень Мін'юст радить:

- Заспокоїтись і взяти свій емоційний стан під контроль, адже колектори завжди застосовують прийом морального тиску та роблять акцент на елемент страху.

- Зберігати всю інформацію, яка надходить від колекторів: записувати телефонні розмови, зберігати смс, як докази незаконних вимог, погроз.

- У разі відвертих погроз і образ звернутися до поліції із заявою про відкриття кримінальної справи.

- Вимагати від колекторів претензії виключно у письмовій формі, з посиланнями на конкретні договори та юридичні підстави.

- Ігнорувати документи без будь-яких юридичних підтверджень, тобто, без оригіналів підписів та "мокрих" печаток. Не реагувати на листи, віддруковані на кольорових принтерах.

- Ігнорувати будь-які вимоги про "поруку", якщо ви її офіційно не надавали. А також не звертати уваги на прохання "вплинути" на знайомих, друзів, сусідів чи родичів. За законом, борги повинні повертати лише ті особи, у яких з організацією існують договірні зобов'язання щодо повернення коштів.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Заборони для колекторів: як хочуть змінити законодавство

Згідно чинного законодавства, ніхто не може зазнавати втручання в особисте і сімейне життя. А протиправні дії колекторів можна розцінювати як порушення конституційних прав.

"Цивільний кодекс зобов'язує повідомляти боржника в офіційному порядку про зміну кредитора або передачу права вимоги третім особам. Тому краще не оплачувати нічого до отримання офіційних документів і підтверджень", - попереджають у Мін'юсті.

У Нацбанку жертвам колекторів радять звернутися у відповідну компанію з письмовою скаргою, повідомити в НБУ і Уповноваженому Верховної Ради з прав людини. Також звернутися до суду. Якщо колектори погрожують, про це варто повідомити правоохоронцям, кажуть у пресслужбі регулятора.

Зараз ви читаєте новину «Якщо змушують повернути борг, який не брали: як взаємодіяти з колекторами». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі