П'ять портових кранів моделей "Кондор", "Альбатрос" і "Кіровець" танцюють на судноремонтному заводі Маріуполя. В місті на Донеччині удруге відбувся фестиваль сучасного мистецтва "Гогольфест". Синхронні рухи машин супроводжувала музика композиторів Романа Григоріва й Іллі Разумейка.
— Ідея гранд-опери "Неро" народилася блискавично, — каже 54-річний Влад Троїцький, режисер постановки, організатор "Гогольфесту".
— Коли я побачив крани, док, море і цих людей. Неро — з грецької вода. Еллінська культура, море і промисловість — складові генетичного коду Маріуполя. Без переосмислення цього неможливе майбутнє міста.
Після балету кранів глядачі перемістилися у плавучий док завдовжки 200 м, висотою 15 м.
Тут танцюють актори маріупольського лялькового театру, "Театроманії", київського "Даху" й машини-навантажувачі. Сюжетна лінія як така відсутня. Очищення та відродження символізують поступове затоплення доку, під час якого виконавці опиняються на півметра у воді, та підняття 30-метрового хреста у фіналі.
— Коли хтось каже — я такого не бачив або я такого не розумію — це нормально, — продовжує Троїцький. — У сучасному мистецтві закладено певну провокацію, що зіштовхує людину з її точки. Якщо не зрушувати з неї — самостійно чи за допомоги мистецтва, тоді звужується горизонт. Що наше бачення і сприйняття вужчі, то легше нами маніпулювати.
До Маріуполя фестиваль сучасного мистецтва "Гогольфест" 10 років відбувався у Києві. На Донеччину переїхав після невдалої спроби організаторів порозумітися зі столичною владою.
Коментарі