Останні роки Радянського Союзу відзначились дефіцитом буквально всього. Делікатесами вважали зелений горошок, лікарську ковбасу, шпроти та майонез. За ними стояли в чергах, їх діставали через знайомих. Популярною була історія, як мандруючи країною на Заході, хтось побачив у магазині 40 видів ковбас і знепритомнів.
Із початком незалежності, коли відкрився ринок та частково кордон, в Україну ринули імпортні товари. У першу чергу, з Польщі. З'явилися спреди замість масла, шоколадний крем "Нутелла", розчинна кава та бульйонні кубики.
Продуктом №1 того періоду можна вважати спред Rama. Коштував дешево, його було легко намащувати на хліб. А пластикові коробочки мили і використовували для зберігання різних дрібниць.
![](https://static.gazeta.ua/img/cache/gallery/717/717270_1_w_590_lq.jpg?v=0)
Середина 1990-х - масштабна економічна криза. Популярним продуктом стала локшина швидкого приготування - "Мівіна". З нею робили салати, запіканки. Найулюбленіша страва - "Мівіна" з майонезом.
![](https://static.gazeta.ua/img/cache/gallery/717/717270_2_w_590_lq.jpg?v=0)
У цей період популярним стає так зване соєве м'ясо: битки, бефстроганов. Його тушкують, смажать, заливають соусом, роблять "котлети".
![](https://static.gazeta.ua/img/cache/gallery/717/717270_3_w_590_lq.jpg?v=0)
Кетчуп - ще один продукт 1990-х, який настільки щільно увійшов до українського раціону, що без нього вже не уявляли страв. Піонером став українсько-шведський бренд "Чумак".
![](https://static.gazeta.ua/img/cache/gallery/717/717270_4_w_590_lq.jpg?v=0)
Зараз важко уявити, що курятину на початку незалежності України важко було дістати і складно готувати. На ринку продавали домашню птицю. Її обсмалювали над газовою конфоркою. Варили не менш як 2 год.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Іноземні страви, які за роки незалежності полюбилися українцям
У кінці 1990-х з'являються великі птахофабрики, що продають охолоджене м'ясо бройлерів. Курятину, нарешті, можна смажити, запікати, класти в салати та пироги. Духові шкафи для курчат-гриль стояли ледь не на кожній зупинці громадського транспорту.
![](https://static.gazeta.ua/img/cache/gallery/717/717270_5_w_590_lq.jpg?v=0)
1997 року у Києві відкрили перший МcDonalds. Цей ресторан швидкого харчування швидко прижився і збагатив їжу українців картоплею-фрі та гамбургерами.
![](https://static.gazeta.ua/img/cache/gallery/717/717270_6_w_590_lq.jpg?v=0)
На початку 2000-х в Україну приходять морепродукти - крабові палички, мідії та морська риба. Асортимент поповнився рибою гарячого, холодного копчення, оселедцями різних посолів. Шалено популярні крабові палички з м'яса білої риби. Вони стали основою салатів та суші. Популярна закуска - морська капуста та морква по-корейськи.
![](https://static.gazeta.ua/img/cache/gallery/717/717270_7_w_590_lq.jpg?v=0)
Протягом десятиріччя українці поступово відкрили для себе смаки твердих сирів, іноземних вин та екзотичних фруктів. Такі страви, як піца та суші поступово входять у раціон співвітчизників.
![](https://static.gazeta.ua/img/cache/gallery/717/717270_9_w_590_lq.jpg?v=0)
Кулінарні програми популяризують нові спеції. Раніше господині знали лавровий лист, перець і часник. А тепер з'являються кориця, кардамон, базилік та орегано, зіра та багато іншого. На ринках люди східної зовнішності займають цілі столи, завалені сотнею різноманітних спецій.
![](https://static.gazeta.ua/img/cache/gallery/717/717270_10_w_590_lq.jpg?v=0)
Наприкінці десятиліття, коли люди наїлись новинками, повернулася цікавість до натуральних продуктів. На перший план виходить якість молочної продукції, сирів та ковбас. Жінки дізнались про консерванти і навчились розшифровувати цифри і літери харчових добавок.
![](https://static.gazeta.ua/img/cache/gallery/717/717270_11_w_590_lq.jpg?v=0)
Початок 2010-х - виникає інтерес до здорової їжі. Салати і смузі, детокс та бездріжджовий хліб. У моді - низькокалорійні страви, що дозволяють зберігати здоров'я та скинути зайву вагу.
![](https://static.gazeta.ua/img/cache/gallery/717/717270_13_w_590_lq.jpg?v=0)
Середина 2010-х - вибух кавової культури. Кав'ярні з'являються як гриби. Маленькі кімнатки у підвалах чи на перших поверхах. Мобільні - на колесах. Каву п'ють бізнесмени під час ділових зустрічей, маршруточники на рейсах, будівельники і поліцейські. У каві розбираються. Її міфологізують. До кави розвиваються мережі маленьких кондитерських із штруделями, макарунами та пляцками.
![](https://static.gazeta.ua/img/cache/gallery/717/717270_12_w_590_lq.jpg?v=0)
Коментарі