вівторок, 08 травня 2018 05:05

На "Б'юїк" Брежнєва встановили двигун від "Чайки"

— Цей автомобіль виготовили, коли мені було 10 років. Побачив машину в кіно й захотів собі таку. 2007‑го придбав її в американського фермера з Аризони, — говорить 69-річний Арно Аніер з естонського міста Тирва. Стоїть біля автомобіля "Кадилак Девіль" 1959 року випуску в Державному музеї авіації у Києві. Там із 27 квітня по 1 травня проходив фестиваль ретроавтомобілів "Олдкарленд".

У машини естонця — великі задні крила. В них вмонтовані по дві пари круглих ліхтарів. Уся решітка радіатора й панель біля багажника — хромовані. Седан оснащений 8-циліндровим двигуном потужністю 325 к. с. і автоматичною коробкою передач.

— Від свого міста до Києва подолали 1,6 тисячі кілометрів, — розповідає Арно Аніер. Біля нього стоїть дружина Маріет. Вона працює сімейним лікарем. — Реставрував авто два роки. Взимку займався ремонтом, а влітку на ньому їздив. Оригінальну фарбу замовив спеціально з Америки.

Неподалік припаркований червоний німецький седан розміром із "Таврію" — "Лойд Арабелла" 1960-го року випуску.

— Машину в 1960-х придбало конструкторське бюро Запорізького автозаводу для розробки нової моделі "Запорожця". Але потім відмовилися від ідеї. Кузовні деталі не зварені між собою, а скручені болтами. У машини передній привід, — каже власник автомобіля Василь Панкратов. Сидить навпроти нього на колесі військового вертольота.

У 2018-му на фестиваль приїхали 27 американських машин. Усі — в єдиному екземплярі в ­Україні.

— Мій "Б'юїк Вайлд Кет"1967 року — із гаража генсека Радянського Союзу Леоніда Брежнєва, — говорить 52‑річний Дмитро Харченко із Харкова. Підводить до чорного седана. Фарба машини втратила блиск. Спереду замість емблеми — катафот. — Автомобіль ще не реставрував. Улітку 1967-го на ньому Брежнєв їхав з Києва у Кишинів. Дорогою машина натрапила на цвях. Розірвало переднє колесо. Шматок гуми потрапив під капот. Заклинило мотор. Пошкоджений автомобіль Леонід Ілліч віддав другові — голові одного з радгоспів на Одещині. Відтоді авто в Україні. Зараз на ньому встановлені двигун і коробка передач від радянської "Чайки".

На фестиваль приїхали понад 1000 машин. Розташувалися біля літаків і вертольотів музею. Найстаріший — "Мерседес 170" 1936 року випуску. Має дерев'яний каркас кузова, він швидко гниє. Через це подібних автомобілів лишилися одиниці.

— Цього разу прибули чимало учасників із-за кордону — поляки, білоруси, естонці. Завітав литовець Стасіс Брундза, 10-кратний чемпіон Радянського Союзу в ралі. Ми проводимо ретроралі з екіпажами в старих авто, для дітей — перегони на педальних машинах, — говорить співорганізатор фестивалю 49-річний Вадим Навроцький. Стоїть біля високого ЛАЗа із квадратними фарами. — Вперше показуємо цей автобус. Такий єдиний в Україні. Зійшов із конвеєра 1994-го. Був на той час сучасним, але для серійного випуску забракло грошей.

Вантажівку розганяють до 205 кілометрів за годину

Гоночні вантажівки ГАЗ-51 і ГАЗ-53 привезли на фестиваль "Олдкар­ленд" з Естонії. Вони перероблені для участі в ралі. Мають потужний двигун, іншу систему гальм.

— Над створенням одного авто команда техніків працює майже рік. Для зниження маси капот і крила в ГАЗ-51 змінили з металевих на карбонові. На даху й позаду кабіни встановили дуги безпеки. Вони захищають водія і штурмана, коли авто перевертається під час змагань. Салон оснастили спеціальними гоночними сидіннями. Встановили обладнання для перегонів, — каже гонщик з Естонії Дзінтарс Каулакалнс, 60 років. — До 100 кілометрів за годину така вантажівка розганяється за 4,5 секунди. Максимальна швидкість — 205 кілометрів за годину.

Зараз ви читаєте новину «На "Б'юїк" Брежнєва встановили двигун від "Чайки"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі