— Електромобілі ще не скоро витіснять бензинові авто з українських доріг. Вони мають малий запас ходу й коштують дорожче, — говорить 38-річний Олег Омельницький, директор компанії "Автоконсалтинг". Досліджує автомобільний ринок.
Не всі електромобілі дорогі. Наприклад, китайська "Єва" коштує від 218 тисяч гривень.
— У китайських машинах стоять двигуни й акумулятори від електронавантажувачів. Вони мають малий ресурс роботи. Навряд чи людина, яка звикла їздити добротною бензиновою машиною, пересяде на такий електромобіль.
"Ніссан Ліф", "Мітцубісі Є-мієв", "Рено Флюенс" коштують дорожче за бензинове авто такого ж класу. Електромобілі купують фірми, які займаються доставкою товарів. Так хочуть здешевити свої послуги. Ще великі готельні комплекси. Багатії купують "Теслу", цим хочуть підкреслити свою оригінальність і статус. Для них це дорога модна іграшка.
Електромобілі почнуть більше купувати, якщо вони проїжджатимуть не менше 500 кілометрів на одному заряді й коштуватимуть 15–20 тисяч доларів. А також коли буде розвинена інфраструктура для цього транспорту. Думаю, дійдемо до цього через посередництво гібридних машин. Їх зараз купують значно більше. Від початку року придбали 33 гібриди і 19 електромобілів.
Чи потрібно знімати з цього транспорту спецмита?
— Так, але лише з нових машин. Інакше в Україну навезуть повно електромобілів зі старими акумуляторами, і ми будемо змушені переробляти їх. А це дуже шкідливо для екології. Однак я не думаю, що це суттєво поліпшить ситуацію з електромобілями. Зараз електричний "Мітцубісі" коштує 40 тисяч доларів, після зняття податків його продаватимуть за 30. Для споживача він все одно буде дорогий.
Запорізький автозавод у 1990-х випустив дослідну партію електричних "Таврій", у 2000-х — "Ланос-пікап". Що заважає почати випуск вітчизняних електромобілів?
— У нас немає сучасних технологій. У "Тавріях" і "Ланосах" були важкі свинцево-кислотні акумулятори, застарілі двигуни.
Коментарі
1