субота, 06 лютого 2021 11:26

Запас ходу в 300 км, розгін - 4 с: як їде найдешевший електромобіль
28

JAC iEV7S - найдоступніший електричний новий кросовер в Україні. Виробник заявляє запас ходу в 300 кілометрів. Продає модель лише в повній комплектації. Аби ближче познайомитися із машиною, беремо її на тест-драйв.

Знайомство

Електромобіль побудований на базі бензинової моделі JAC S2 . У неї такий самий кузов, салон і ходова частина. Візуально екологічне авто вирізняється деякими елементами дизайну зовні та всередині.

В Україні кросовер продають із переднім приводом, одним варіантом батареї і в одній максимальній комплектації. У неї входить система кругового огляду, парктронік, легкосплавні диски, безключовий доступ, клімат-контроль, електричний ручник, мультимедійна система із сенсорним екраном, дві подушки безпеки, рідкокристалічна панель приладів, підігрів сидінь, датчики тиску в шинах тощо.

Коштує електромобіль 575 тис. грн.

Як виглядає

Машина виглядає сучасно. Бічні ребра жорсткості не яскраво виражені. Якщо дивитися на силует в профіль, впадає в око каплеподібна форма заниженого позаду даху. Так тенденції в автодизайні популярні у моделях, що з'явилися у 2017-2019 роках. Загалом кузов виглядає стилістично завершеним.

Деякими елементами оздоблення виробник підкреслив, що машина їздить на електротязі. Наприклад, є блакитні вставки спереду, на дзеркалах і позаду, специфічна решітка радіатора із невеликими круглими отворами. На ній же вмонтований лючок доступу до роз'єму зарядки акумулятора. Позаду немає вихлопних труб і виштамповок під них на бампері.

Кросовер продають із переднім приводом, одним варіантом батареї і в одній максимальній комплектації

Фари машини - масивні, мають завужену до краю фому. У них встановлені галогенні лампочки із лінзами. Над противотуманками у бампері вмонтована світлодіодна лінія ходових вогнів. Зручно, що протитуманки автоматично вмикаються залежно від того, у який бік водій повертає кермо. Якщо ліворуч, загоряється ліва фара, праворуч - навпаки. Це зручно під час повороту вночі на неосвітлені ділянки дороги. Таку систему часто використовують у французьких машинах. Наприклад, у "Пежо Ріфтер", "Сітроен Берлінго" тощо.

JAC iEV7S має передній привід. Модель продають лише в повній комплектації
Фото: Володимир Мукан
Лючок з роз'ємом для зарядки у JAC iEV7S розташований у лицевій частині
Електромобіль JAC iEV7S коштує 575 тис. грн. Це найдешевший новий електричний кросовер в Україні
Фари у електромобіля JAC iEV7S із лінзами
Дзеркала JAC iEV7S мають вбудовані повторювачі поворотів. Розміри люстерок великі. Вони добре захоплюють простір позаду

Електричний кросовер має 4 камери кругового огляду - у решітці радіатора, бічних дзеркалах і над заднім номером. Система працює подібно до такої як встановлена в японських "Ніссані Джук" та "Ніссані Ліф". Крім цього, в бампери встановлені датчики парктроніка. На водійській ручці дверей вмонтована невелика кнопка безключового доступу до авто. Якщо у водія в кишені брелок машини, натиснувши кнопку, він відчинить всі замки.

Електричний кросовер має 4 камери кругового огляду

Зовні здається, що кліренс машини близько 20 сантиметрів. Але насправді він нижчий - 15, бо по центру днища трохи випирає батарея.

Колеса машини - 16-дюймові на легкосплавних дисках. Вони мають достатньо великий профіль, аби долати неідеальні дороги. Спереду встановлена підвіска "Макферсон". Позаду - балка. Із практичних зовнішніх рішень електрокросовера впадають в око міцні металеві рейлінги для кріплення дахового багажника. У нижній частині бамперів встановлені накладки із чорного нефарбованого пластика. Він убезпечить від пошкоджень фарбу бамперів у разі невеликої притирки з перешкодою.

Що відомо про виробника

JAC - це одне із найстаріших автопідприємств у Китаї. Працює з 1999 року. Компанія - державна, входить у десятку найкрупніших. Постачає свою продукцію для армії та китайських держорганів.

З 2018 року на заводах компанії використовують німецькі стандарти Volkswagen й встановлюють на машини деякі комплектуючі з Південної Кореї.

Автор: Володимир Мукан
  Моторний відсік електромобіля  JAC iEV7S
Моторний відсік електромобіля JAC iEV7S

Що під капотом

Підкапотний простір організований логічно і зрозуміло. Окрім того, що тут встановлений електричний двигун, він нічим не відрізняється від моторного відсіку бензинових машин. Тут легкий доступ до бачка омивної рідини скла, бачка гальмівної рідини, охолоджучої рідини акумулятора та стартової батареї німецького виробника "Бош". Вона потрібна для роботи периферійної електроніки.

З 2018 року на заводах компанії JAC використовують німецькі стандарти Volkswagen

Потужність електродвигуна - 85 кіловат. Це приблизно 115 кінських сил. Живиться JAC від корейської літієвої акумуляторної батереї "Самсунг", схованої під підлогою. Її ємність - 40 кВт /годин, оснащена рідинним охолодженням і підігрівом. Така система є у електромобілів "Тесла". На батарею виробник дає гарантію 8 років або 150 тис. км. пробігу. За цей час деградація має бути не більше 80%.

Живиться JAC від корейської літієвої акумуляторної батереї "Самсунг"

Як заряджати електромобіль?

Машина має потужність зарядного пристрою 6,6 кіловат. Заповнити батарею можна трьома способами: від звичайно розетки на 220 В, зарядною станцією й швидкою зарядкою. У першому випадку повне заповнення акумуляторів займе понад 8 годин, у другому десь 4 години, у третьому - близько 50 хвилин, якщо заповнювати батарею від 15 до 80%.

Автор: Володимир Мукан
  Фари у електромобіля JAC iEV7S із лінзами
Фари у електромобіля JAC iEV7S із лінзами

Як показав досвід користування цією моделлю, швидких зарядок у Києві менше. Їх можна знайти 1-2 в радіусі 15 кілометрів. Звичайні потужні - досить поширені - вони є в радіусі практично кожних 2 кілометрів у спальних і ділових районах міста.

Зарядка обходиться приблизно в 67 грн

Від домашньої розетки повністю розряджений електромобіль, зарядка обходиться приблизно в 67 грн. На потужній зарядній станції акумулятор можна повністю заповнити за 200 грн. Якщо ж там підзряджати його з 38 до 80% заряду, то можна вкластися у 110-130 грн. По часу це триватиме близько 2-2,5 годин.

Автор: Володимир Мукан
  Багажник електромобіля JAC iEV7S має об'єм 450 літрів
Багажник електромобіля JAC iEV7S має об'єм 450 літрів

Відчиняємо багажник

Багажник у JAC iEV7S об'ємом 450 літрів. Це нормально, як для машини В-класу. Тут можна розмістити 3-4 20-літрові бутлі з водою. У "Ніссана Ліфа", що належить до С-класу, місця в багажному відсіці менше - 370 літрів.

Недоліком багажника електромобіля є занадто велика завантажувальна висота. Потрібно високо піднімати вантаж, аби його туди покласти. Не завадило б і пару металевих гаків для кріплення речей. Зазвичай їх встановлюють у кросоверах.

Автор: Володимир Мукан
  Задні ліхтарі JAC iEV7S
Задні ліхтарі JAC iEV7S

Під підлогою багажника немає запаски. Замість неї - круглий органайзер із домкратом, ремкомлектом, гаком для буксирування і компресором. За бажання авто можна укомплектувати запасним колесом.

Потрібно високо піднімати вантаж, аби його туди покласти

Традиційно можна збільшити багажний відсік, склавши спинки задніх сидінь. Підлога виходить нерівною, зі сходинкою. Проте проєм до салону достатньо великий. Пару дверей завширшки у нього без проблем пролізуть.

Автор: Володимир Мукан
  Задній диван електромобіля JAC iEV7S. По центру підлоги відсутній поздовжній тунель
Задній диван електромобіля JAC iEV7S. По центру підлоги відсутній поздовжній тунель

Місця позаду

Задні двері достатньо широкі як для цього класу авто, але завужені знизу. Хотілося б, аби кут відчинення був більший - приблизно такий, як у французького "Рено Логан". Перевагою конструкції задніх дверей є те, їхнє скло можна повністю опустити. У більшості кросоверів воно відчиняється до третини.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Споживає пару літрів бензину в місті - як їде гібридний кросовер Volvo

Під час посадки на місця задніх пасажирів людям зростом 190 см потрібно пригинати голову, щоб не вдаритися. В салоні людям зростом 175-180 буде зручно - ні голова в стелю не впиратиметься, ні ноги у спинку переднього сидіння. Достатньо місця для ніг у по центру сидіння, бо там на підлозі немає звичного поздовжнього тунелю.

Автор: Володимир Мукан
  Дзеркала JAC iEV7S мають вбудовані повторювачі поворотів. Розміри люстерок великі. Вони добре захоплюють простір позаду
Дзеркала JAC iEV7S мають вбудовані повторювачі поворотів. Розміри люстерок великі. Вони добре захоплюють простір позаду

Подушка заднього дивану за шириною нормальна, але хотіло б, аби воно було розміщено під пільшим кутом - це дозволило б зручніше вмоститися високим людям.

Автор: Володимир Мукан
  Торпеда JAC iEV7S
Торпеда JAC iEV7S

За кермом

Торпеда виглядає сучасно і функціонально. Вона зроблена із твердого пластика. По центру є вставка зі штучної шкіри. Кермо та сидіння також обтягнуті шкірою.

Ручка із глянцевого сірого пластика на картах дверей не дуже практична. Її можна подряпати обручкою та й поскрипує трохи.

Машина оснащена кнопкою запуску двигуна, електричним ручником і великим екраном. З нього можна керувати мультимедійною системою і комп'ютером. На жаль, у машини в меню тільки дві мови - китайська й англійська. Української чомусь немає.

Скло можна повністю опустити

Панель приладів тут повністю рідкокристалічна. З одного боку ліворуч вона відображає температуру батареї. Праворуч показує відсоток заряду батареї. По центру в цифровому форматі відображається швидкість. Не завадило б, аби там ще були показники запасу ходу в кілометрах. Щоб дізнатися цю інформацію, приходиться заходити в меню центрального екрану. Це не зручно.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Сам крутить кермо і має спортивну підвіску - тест-драйв нового Ford Kuga

Сидіння комфортні, оснащені механічними регулюваннями. Відкидний підлокітник, прикріплений до спинки сидіння, зручний. Є підігрів. Єдине, бракує підігріву керма. Тоді б можна було б їздити не вмикаючи пічку, як на японських електромобілях "Ніссан Ліф".

Автор: Володимир Мукан
  Торпеда JAC iEV7S
Торпеда JAC iEV7S

Поїхали

Заводжу JAC натисканням кнопки запуску силового агрегата. Двигуна зовсім не чутно. Двічі смикаю назад селектор, щоб перейти в режим "Драйв", і рушаю без найменшого звуку. Цікаво, що електромобіль не має передачі "Паркінг". Проте вона тут і не потрібна. На стоянці використовую ручник.

Автор: Володимир Мукан
  JAC iEV7S має передній привід. Модель продають лише в повній комплектації
JAC iEV7S має передній привід. Модель продають лише в повній комплектації

Огляд із водійського місця JAC хороший. Краще видно простір попереду, ніж у японському "Ніссан Ліф" за рахунок високої посадки і тонших стійок кузова. Бічні дзеркала великі й добре захоплюють простір позаду. Паркуватися допомагають камери. Графіка екрану не нарівні найновіших машин, але отримати потрібну інформацію можна. Крім того, є змога контролювати розміщення машини з висоти або переходити до збільшення зображення у секторах, видимості, які найбільше цікавлять.

На прискорення йде трохи більше 4 секунд

Педаль газу чутлива. Машина миттєво рве з місця. Особливо це відчувається при розгоні до 50-70 кілометрів за годину. На прискорення йде трохи більше 4 секунд. Для розгону до 100 км/год JAC треба 12 секунд. За відчуттями динаміка тут не гірша ніж у "Ніссан Ліф". Гальма не тугі й не легкі.

Кермо машини занадто легко. Хотілося б більше зворотнього звязку. Але до нього швидко звикаєш. Підвіска налаштована добре. Машина непомітно проходить ями й трамвайні колії.

Автор: Володимир Мукан
  Фари JAC iEV7S виглядають сучасно. Кромки по периметру лінз пофарбовані у синій колір
Фари JAC iEV7S виглядають сучасно. Кромки по периметру лінз пофарбовані у синій колір

Під час гальмування спрацьовує система рекуперації - це коли акумулятор заряджає батарею від сповільнення. Вона працює, але при зниженні швидкості на 70-90 км/год. Посилити рекуперацію і зекономити заряд можна в режимі еко.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Заряжається за 10 хвилин і має запас ходу півтисячі кілометрів - як їде Porsche Taycan

Я їздив машиною при температурі -7 і +1. Вмикав пічку й підігрів сидінь. За такого режиму їзди я зміг проїхати 100 кілометрів. Коли комп'ютер показував ще 40%, я вперше зарядив акумулятор до 80 відсотків. Можна сказати за такої температури у стилі активного водіння авто проходить десь 160-170 кілометрів. Якщо увімкнути економічний режим і рухатися з мінімальними прискореннями й помірною роботою пічки, можна розтягнути запас ходу при мінусовій температурі ще на 25-35 кілометрів. Влітку ми не випробовували машину, але виробник обіцяє 300 км запасу ходу.

Електромобіль JAC - єдина нова альтернатива вживаним електромобілям зі США за ціною. Крім того, має удвічі більший запас ходу.
Найзручнішою ця машина буде для тих, хто живе в приватному будинку або ма гараж з електрикою й наїжджає в день 80-130 кілометрів.

Технічні характеристики JAC IEV7S

Комплектація моделі: повна

Вартість: 575 тис. грн

Двигун: електричний, 85 кіловат, 115 к.с.

Привід: передній

Кліренс: 15 см

Об'єм багажника: 450 л

Прискорення до 100 км/год: 12 секунд

Прискорення до 50 км/год: 4,4 секунди

Максимальна швидкість: 130 км/год

Потужність зарядного пристрою: 6,6 кВт

Ємність акумуляторної батареї: 40 кВт/год

Максимальний запас ходу: 300 км

Зараз ви читаєте новину «Запас ходу в 300 км, розгін - 4 с: як їде найдешевший електромобіль». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі