понеділок, 08 серпня 2016 15:57

Майже півсотні унікальних "Москвичів" взяли участь у заїзді
25

Фото: Микола КАРНАРУК

6 серпня в Черкасах відбулася VII Всеукраїнська зустріч автоклубу "Москвич". З різних міст з'їхалися близько 40 автомобілів.

О 10:00 колона "Москвичів" вишикувалася в центрі міста напроти обласної адміністрації, що на Соборній площі. Представлені моделі – 2140, 412, 2141, 403, "Святогор". На деяких встановлені голубі прапори із написом "Український автоклуб Москвич", на помаранчевому "Москвичі" - білий, Харківського клубу.

"На зустріч мають прибути близько 80 учасників клубу з Києва, Одеси, Харкова, Сумської та інших областей. Але машин буде менше, в когось на ремонті, хтось ставить потужніше обладнання. Та й добиратися дорого, в кого машина працює на бензині. В Черкасах це вже друга зустріч. Найпершу проводили в Кременчуку. Потім там була ще одна зустріч. З'їжджалися в Харків, Запоріжжя і Дніпро", - каже організатор черкасець Олексій Кучай.

Перехожі роздивляються майже кожну машину. Чоловіки більше цікавляться "начинкою" під капотом і потужністю мотора. Жінки заглядають у салон. На початку стоїть "Москвич-2141", двері якого відкриваються вгору.

"Ух ти, оце круть! Я такого ще не бачив. Чи й собі купити якусь машину та переробити?" – звертається до дружини черкасець 47-річний Володимир Демченко, розглядаючи двері автівки.

Машина належить Олександру Водянику з Черкас.

"Така конструкція дверей звеється "ламбо". Механізм розробляв сам, деталі по моїх кресленнях виточував знайомий токар. Коли встановлював на машину, підгонив вручну, якщо щось не підходило. Весь тюнінг на машині з металу, пластику немає ніде. На весь метал витратив не більш як тисячу гривень. "Москвича" купив 2 роки тому. До того 8 років їздив таким же, але під час ожеледиці розбив кузов. Знайшов інший на "розборці". Тепер залишилося ще закінчити шпаклювати і пофарбувати. Продавати машину не збираюся. І дружина проти", - каже Олександр.

Посеред ряду машин стоїть голубий з білим капотом "Москвич-403". Це експортний варіант, який у Союзі випускали з грудня 1962 року по червень 1965 року. За цей період виготовили близько 106 тис. таких машин.

"Ничего себе, прикинь, он ещё и ездит. Вот это улёт!", - висловлює свої враження про найстарішу модель москича чоловік, років 30.

До машини підходить власник Юрій Торба з Черкас. На прохання чоловіків відкриває капот.

"Двигун замінив, поставив від 412 "Москвича". Карбюратор тут від "Таврії", це вже третій, бо вони швидко виходять з ладу. Замінив високовольтні дроти, перечистив і перемив деталі. Від "вісімки" стоїть безконтактна система запалювання. В салоні встановив магнітолу. Буквально місяць тому поставив на капоті дзеркала. В них не дуже зручно бачити ззаду дорогу, але так випускали в оригіналі. Кузов залишив в оригіналі. Ця модель дуже рідкісна. Я шукав протягом 3 років. Давав оголошення в газетах. Пропонували кілька варіантів, 2007 року знайшов саме такий, як хотів", - розповідає Юрій.

Між машинами ходить чоловік у жовтій футболці, на якій червоними літерами написано "Клуб "Москвич" м. Охтирка. Храпач Саша".

"Нас з Охтирки приїхало восьмеро учасників автоклубу. Приперли сюди двома "Москвичами". Тільки друзі. Коханка в Черкаси відпустила "льогко". Виїхали о першій ночі, а о пів на шосту ранку були на місці. Я зі своїм синеньким 41-м красенем. Обладнав його мотором від "Рено", інжектором. Працює на газу. Краса. Вижимає 200 кілометрів. Тут теж бачу, в пацанів серйозні машини, тюнінговані", - сміється Олександр Храпач.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Тюнінгований "Москвич" розганяється до 180 км/год

Киянин Вадим Демашкань прибув на "Москвичі-2141", так званому "святогорі". Це теж експортний варіант, який має кузов хетчбек. Випускали в 1998-2001 роках. Хоч коли конвеєр зупинили, автівки ще якийсь період комплектували із залишків запчастин.

"Моя була випущена 1999 року. Колись належала Обухівській фабриці, яка виробляє туалетний папір. Машину списали, водій відкупив її за гривні. Не знаю, в яку суму її оцінили. Але мені продавав за долари. Я заплатив тоді 3,5 тисячі. Це було досить не дешево. Але я шукав саме такого "Москвича", бо вже мав таку машину. Хотів, щоб була в запасі. Якщо одна поламається, то можна їхати іншою. "Москвич" достатньо зручний для поїздок на довгі відстані. Їздили сім'єю на море, ще до анексії Криму, без проблем мотається в Одесу. В Черкаси зі мною приїхала дружина і наші малі донечки Ксенія і Юлія", - говорить Вадим.

Червоний "Москвич" черкасця Євгена Комишного виділяється білим дахом. На його тлі фотографується молоде подружжя. В черзі стоять ще кілька людей.

"Москвича" купив 2014 року для себе, щоб не залежати від батьків. В них була своя машина. Перший раз поїхав нею в село і застукав мотор. Ремонтувати почав сам, коли приходив з роботи додому. Допомагав батько. За 2 місяці зробили. Поміняв коробку передач від "Жигулів", вісь і редуктор. Колір побачив в інтернеті. Фарбували на станції техобслуговування. Через три місяці отримав те, що хотів", - говорить Євген.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Шалений дріфт на 30-річному "Москвичі" підкорив глядачів ретро автошоу

Сергій Василенко із міста Кам'янське, колишнього Дніпродзерджинська, приїхав на зустріч "Москвичем-2140" 1976 року випуску. Разом з ним прибули дружина Вікторія і дочка Єлизавета.

"Виїхали о пів на шосту ранку, за чотири години були в Черкасах. Машину купив через знайомих в одного діда. Йому син віддав іномарку. Я заплатив 300 доларів. Вся була в дірках. На ремонт, сварку і фарбу вклав ще 600. Вирішили з дружиною, якщо купимо другу машину, то цю все одно не продаватимемо. Вже прикипіли. Машина з характером. Інколи буває балувана, але якщо відчуває догляд, то не вибаглива. Три роки тому цією машиною прибув на зустріч у Запоріжжі. Захотілося і в Черкаси приїхати", - каже Сергій.

Опісля колона "Москвичів" проїхала містом на територію аеропорту. Учасники змагалися в слаломі – гонках на час між конусами і поворотами на 180 градусів. А також у подвійному змаганні на швидкість. В обох конкурсах переміг харків'янин Сергій Папушин на оранжевому "Москвичі-412".

"Машина 1984 року. В мене це третя машина цієї марки. Купив у Харкові по оголошенню і одразу ж розібрав. Переробив на свій лад. Зібрав новий двигун, згодом замінив на "опелівський", задню підвіску від БМВ встановив від "Опеля" торпеду. Перетягнув сидіння, щоб була зручна форма і зробив повну шумовіброізоляцію. Скільки вклав, ніколи не підраховував. Бо все для душі. Я не можу навіть два тижні посидіти, щоб не покрутити гайки. Зі мною приїхав і кум Євген Котляр. В нього дуже красивий білий "Москвич", із білим салоном. Але зараз обладнують таким мотором як і в мене. Я був майже на всіх зустрічах "москвичоводів", тільки на першій не зміг. Організація в Черкасах була на високому рівні. Хотілося б поїздити туристичними місцями, але й так було мало часу. Двох днів нам уже замало. А збільшити не можна, тому що в кожного робота, - говорить Сергій.

З суботи на неділю учасники автоклубу відпочивали на одній із баз відпочинку під Черкасами.

Зараз ви читаєте новину «Майже півсотні унікальних "Москвичів" взяли участь у заїзді». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі