середа, 19 грудня 2012 17:11

Як правильно гальмувати під час ожеледиці

Як правильно гальмувати під час ожеледиці
Фото: autoexpert.in.ua

Правильне гальмування автомобілем суттєво зменшує ризик аварії на ожеледиці, наголошує старший інструктор центру контраварійного водіння "Альфа-щит" Сергій Гільов. Він навчає учнів Центру керувати автомобілем в екстремальних умовах.

Під час ожеледиці гальмують так, щоб колеса автомобіля повністю не блокувалися. Інакше машину почне носити дорогою, вона стане некерованою, - розповідає інструктор. - В авто із АБС простіше - у разі довгого натиснення на гальма система сама розблоковує колеса й повертає машині керованість.

На швидкості 20-40 км/ год гальмують двигуном, щоб машину не носило дорогою - відпускають педаль газу й рухаються на передачі накатом.

Агрегати двигуна через коробку передач уповільнюють обертання ведучих коліс і швидкість авто знижується. Зчеплення з дорогою залишається. Швидкість можна зменшувати пониженням передачі - переходити, наприклад, із другої на першу чи з третьої - на другу.

Імпульсне гальмування використовують у міських тягучках на ожеледиці та на дорозі перед перехрестями.

Імпульсне гальмування - це коли злегка тримати ногу педалі гальм, щоб світився задній стоп-сигнал, і раз на 1-2 секунди притискати її. Передачу при цьому не вимикають. Так машина буде плавно уповільнюватися, а колеса не блокуватимуться.

Для швидшої зупинки переходять на переривчасте гальмування - одночасно натискають й відпускають зчеплення і гальма. Частота натиснень має бути більшою ніж під час імпульсного гальмування.

Відпускати педаль слід в останню мить перед блокуванням коліс.

Суттєво знижує швидкість і "ударний" спосіб. Це коли на увімкненій передачі різкими рухами ноги переривчасто втискують педаль аж до підлоги й трохи її там затримують.

Такий спосіб наближений до екстреного. Якось на їхав на Столичному шосе у бік Подолу в третьому ряду і перед заїздом на Південний міст водій на "ладі-десятці" мене підрізав. Причому його швидкість на кілометрів 30-40 менша від моєї. Довелося гасити швидкість спочатку ударним методом, а потім використати екстрений - затиснути зчеплення та гальма одночасно і тримати. Там дорога була не слизькою і такий спосіб був безпечним. В ожеледицю під час екстреного гальмування машину може сильно занести.

Під час виїзду на дорогу взимку досвідчені водії трохи пригальмовують, різко повертають кермо. Таким чином перевіряють зчеплення коліс із дорогою.

Перевірку влаштовують там, де мало машин. Однак взимку вистачає сюрпризів - скрізь дорога без ожеледі, а на одній ділянці є крига й машина починає гальмувати інакше. Тому всі ці способи гальмування краще тренувати на спеціальних майданчиках або в школах екстремального водіння, щоб у непередбачуваній ситуації автоматично використовувати правильний прийом гальмування. Бо часто водії, що знають різні прийоми гальмування, але не мають практики, у непередбачуваних обставинах автоматично просто тиснуть на гальма й машину починає носити по дорозі.

Автомобілі, обладнані системою АБС, мають на 30% довший шлях гальмування.

"Якщо АВS спрацювало, значить водій припустився помилки, гальмуючи. Краще не доводити до спрацювання антиблокувальної системи гальм.

Зараз ви читаєте новину «Як правильно гальмувати під час ожеледиці». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі