четвер, 25 липня 2019 19:37

Електросамокат: черговий тренд чи практична машина?

Автор: з відкритих джерел
  Електросамокати
Електросамокати
Попит на електричний транспорт в Україні зростає. На вулиці все частіше виїжджають люди на самокатах. Але не простих — на електричних.

Згідно з інформацією однієї з мереж магазинів електроніки, вже торік електросамокати були в трійці найпопулярніших видів мобільного електротранспорту. Тоді, їх обирав майже кожен десятий покупець. Серед причин попиту на них — відносно невелика ціна і легкість користування.

Коли і чому ви вирішили придбати представника саме цього виду транспорту?

Я купив свій самокат навесні 2018 року. Віддав тоді за нього 12 тисяч гривень, - розповідає Віктор Маліновський. - Купив його, бо вирішив зробити добирання на роботу зручнішим. Тепер у мене немає потреби гаяти час на очікування маршруток. Важкі, тісні, спекотні, повільні подорожі в заторах теж в минулому. Я брав самокат для "робочих" поїздок, але тепер ще й на відпочинок на ньому їжджу. На вихідні вирушаю на ньому на природу.

Чи проблематично електросамокат транспортувати?

Ні, не складно. Він важить 12 кілограм. Його можна відносно швидко адаптувати в режим транспортування/зберігання. Інші власники електросамокатів їздять з ними й в метро, у мене потреби такої не було. Серед інших переваг — він "заходить" у всі ліфти.

Які слабкі місця електросамокатів?

Загалом, це надійна машина. Слабке місце в моєї моделі - це ґума. За рік експлуатації протер передню камеру. За нову з покришкою і заміною віддав 800 гривень.

Покупкою я задоволений. На електричному самокаті проїхав вже близько 2-х тисяч кілометрів."

Немало електричних самокатів, що представлені на ринку України — китайського і американського виробництва. Зараз ціна на них, здебільшого, від 6,5 тис. грн і вище. Залежить від бренду, матеріалу з якого виготовлений транспортний засіб, якості і потужності батареї.

Автор: з відкритих джерел
  Електросамокати
Електросамокати

Які електросамокати користуються попитом в українців?

У нас люди купляють здебільшого електричні самокати фірми Xiaomi і Sigway, - розповідає Михайло Шевченко, консультант столичного магазину "Фокстрот".

Sigway — виготовлений з якісніших матеріалів, порівняно з посередніми "китайцями" і батарея тримає довше, але він і дорожчий. Бренд — американський, коштує 12 тисяч гривен. Є й дешевші. "Китай" — від 8 тисяч. На ціну впливає, зокрема тип і якість коліс. Наприклад Bravis, його колісна гума — суцільна. Sigway — з пустотою для повітря, тож такий двоколісник йде по дорозі м'якіше."

Щоб максималізувати далекобійний потенціал електросамоката, спеціаліст радить рухатись з середньою швидкістю машини. Що більше навантаження зазнає електрична система — швидше сяде акумулятор.

Сучасні моделі електросамокатів комплектують двигунами потужністю від 250 Вт. Певні моделі мають і по 2400 Вт. Акумулятор за ємністю теж на різний смак і гаманець. Енергетичні блоки бувають на 200, 500 і понад 1000 Вт*год. Для нетривалих прогулянок чи добирань на роботу на відстань до 9 кілометрів в одну сторону, може вистачити і моделі з 250-Ватним двигуном і батареєю на 200 Вт*год. Орієнтовно, таких параметрів має бути досить для годинного пробігу електросамокатом. Маєте потреби більші - доведеться потрусити кишені.

Який швидкісний потенціал електросамокатів?

Максимальна швидкість руху електросамокатів, що сьогодні можна зустріти на вулиці — до 30 кілометрів на годину, розповідає Вадим Моторний, інженер. На багатьох стоять обмежувачі, що не дають змоги розігнатись понад 35 км/год.

Яку вагу може витримати електросамокат і який потенціал батареї?

Батареї цих транспортних засобів заряджаються близько 5 годин. Середнє допустиме навантаження — до 100 кілограм. Я електричний самокат вантажив і 190-кілограмами, але то вже занадто. Запасу ходу мого Xiaomi M365 вистачає до 20 кілометрів. Газ завжди на максимумі тримаю. Якщо вам такого запасу мало — є спеціалісти, які можуть зібрати для вас потужнішу батарею. На такій можна подолати до 45 кілометрів без підзарядки. Але і заправлятись такий енергетичний модуль буде близько 10 годин.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 470 км на одній зарядці і "сотня" за 4,8 секунди — представили нові електричні Jaguar

На що звертати увагу при виборі електросамоката?

При виборі електричного самоката звертайте увагу на дату виробництва. Інколи, продавці дають потенційним клієнтам машину на тест-драйв чи самі розважаються. Звісно він і механічно зношується загалом і батарея виснажується.

Пробіг та інші параметри електросамоката можна перевірити через мобільний додаток, що доступний для встановлення на смартфон. Встановлюєте програму на свій ґаджет. Вона синхронізуєте його з самокатом і виводить технічну інформацію про транспортний засіб на екран вашого мобільного.

Звертайте увагу і на "язик". Це деталь на кермовій колоні, що блокує самокат в режим "драйв" і не дає йому скластись. Бажано, щоб цей язик був металевий. Він довговічніший. Перевірити це можна звичайним магнітом.

Який електросамокат вибрати для коротких прогулянок, а який для поїздок на роботу?

Чи не ідеальний варіант для міста з оптимальним параметром ціна-якість — електросамокат від марки Xiaomi, наприклад той же M365. У грудні 2018 року я свій транспортний засіб брав за 11800 гривень. Це з категорії недорогих, але якісний і надійний. Я на ньому наїздив вже майже 925 кілометрів. В середньому за тиждень проїжджаю 15 км. По району лише на ньому і пересувають. Ресурс батареї не змінився, досить хороша. Швидкої заміни акумулятора немає. Тобто запасну батарею в довгій дорозі нашвидкоруч замінити не вийде. Запасу ходу до 20 кілометрів може вистачити і для нетривалих прогулянок і для шляху, скажімо, від метро до роботи і "додому".

Чи може електросамокат заряджати батарею на ходу?

Серед особливостей конструкції електричних самокатів — рекуперативна функція. Вона дає змогу заряджати батарею самоката під час гальмування і заощадити близько 2-4% енергії.

Автор: з відкритих джерел
  Електросамокати
Електросамокати

Як обслуговувати електросамокат?

Після придбання електричного самоката, потрібно налаштувати гальма, виставити вузол складання.

За потреби і можливості, слід вдосконалити певні деталі. Для того щоб не перетерся дріт заднього ліхтара – можливо, потрібно встановити підтримку крила. Модернізувати самокат нею можна й самому. Принаймні мені довелося застосувати таке рішення стосовно свого Xiaomi M365.

Перед кожним виїздом перевіряйте тиск в шинах. Якщо необхідно - підкачуйте колеса. В середньому така потреба виникає раз на тиждень.

Що у самокатів ламається найчастіше?

"Колеса - чи не найвразливіша деталь електричних самокатів. Тим більше на неякісній дорозі. З цієї причини може відходити акумуляторний контакт. Тож якщо ваш транспортний засіб раптом зупинився після тряски на вибоїнах - не панікуйте. Можливо варто просто розкрутити кілька гвинтиків і відновити з'єднання.

Слідкуйте за дорогою і об'єктами, на які наїжджаєте. Зокрема можна проколоти колесо.

Якщо ваш електричний самокат упаде - може щось відламатись, тріснути якась деталь. На машинах немало пластику, часто він відносно крихкий.

Між тим, від частих поїздок в мокру погоду, може вийти з ладу колісний підшипник. Новий може коштувати від 5 гривень, а заміна займає близько години", - розповів інженер Вадим Моторний.

Чи не найпоширеніші на сьогодні електросамокати — транспортні засоби з вбудованим в корпус елементом живлення. Все що потрібно — стати, дати "газу" і насолоджуватись поїздкою. Але є й досить "нестандартні" інженерні рішення. Серед таких — електричні трідміл-самокати.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Понад 300 км без підзарядки: представили китайський електрокар за $26 тис.

Загалом, treadmill-скутери — це самокат-бігова доріжка. Скутерами в певних англомовних країнах називають самокати. Серед трідміл побутує й назва - Lopifit Bike, електричні велосипеди "для ходьби".

"Легенда" каже, що Лопіфіт винайшов Bruin Bergmeester. Згідно з інформацією з веб-сайту Lopifit, у Бруіна виникли проблеми зі здоров'ям через надлишкову вагу, зокрема спровокованою через малорухомий спосіб життя, домінуюче пересування на машині. Треба було щось з цим робити. Їзда на звичайному велосипеді робила його спітнілим, що не завжди було доречним і створювало певні незручності. Якось він ходив на біговій доріжці і замислився над тим, а чи міг би він використовувати бігову доріжку на вулиці.

Ймовірно, шлях у пошуках потрібних інженерних рішень був досить звивистим. Адже сконструювати транспортний засіб, який водночас їхатиме по вулиці і виконуватиме роль, частково, бігової доріжки — може бути непростою задачею. Для цього потрібна свіжа ідея, певні знання, навички, матеріальні на духовні вливання загалом. Ба більше: транспортний засіб водночас повинен бути практичним, ефективним, гарним.

Зараз ми можемо бачити, мабуть, вдалий результат роботи над treadmill-скутером Lopifit. Сучасний Лопіфіт став пішоходним велосипедом. Їх комплектують електричними двигунами. Рушійною силою транспортного засобу є людина. Коли хтось іде по "біговій" доріжці — механічна дія породжує електричну, що, своєю чергою, рухає машину. І чим більший темп "водія-двигуна" - тим вища ефективність, швидкість.

Зараз важко однозначно сказати чи зазнають treadmill-скутери великої популярності, приживуться. Хоча можна осмислити факти. Якщо ви хочете побігати, але не хочете бруднити свої черевики — трідміл може стати в нагоді. Окрім того, зважаючи на те, що в рух самокат треба запускати м'язовою силою — є шанс тримати в тонусі тіло без часових і фінансових витрат на спортзал.

Певні treadmill-самокати мають механізми регулювання. Завдяки ним, люди різного віку і фізичних параметрів можуть підлаштувати транспортний засіб під себе і користуватися ним з певним комфортом.

Зважаючи на двигунізацію транспортних засобів, зокрема й самокатів, зростають ризики для безпеки дорожнього руху. Відтак, для поїздок на "малому" відкритому транспорті, зокрема електросамокатах, не зайвими можуть бути засоби індивідуального захисту для дороги. Серед таких шолом, наколінники, рукавички та інші.

100 кілометрів запасу ходу і потужний двигун на 250 Ват - презентували сучасні електровелосипеди

Зараз ви читаєте новину «Електросамокат: черговий тренд чи практична машина?». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі