За 50 перших днів президентства Віктор Янукович створив для киян проблему заторів на дорогах. Раніше всі можновладці їхали на роботу з південної околиці столиці. Однак тепер голова Верховної Ради та прем'єр їдуть з півдня, а президент - з півночі.
Спочатку Януковичу пропонували переселитися в центр міста. Однак тоді він не мав би можливості жити у своєму маєтку Межигір'я - із зоопарком, фонтанами й парком. Тож для президента добудували ще одну дорогу. Із 26 квітня Янукович почав користуватися двома маршрутами.
Богдан АГАНІН, 36 років, працює в незалежній експертній групі з оцінки якості автобусних, маршрутних та інших перевезень. У травні почнуться його платні курси для киян про те, як об'їжджати затори. За 60 грн розповідатиме про основні, резервні та аварійні маршрути руху. А також про приховані проїзди. Їх створювали для швидкої допомоги, міліції, пожежних, щоб максимально скоротити шлях до місця виклику. Ними ж користується вище керівництво держави. Богдан Аганін розповідає про затори в столиці, спровоковані кортежами президента, спікера та прем'єра.
СТАРИЙ МАРШРУТ ЮЩЕНКА Й ТИМОШЕНКО
- Усі резиденції президентів, у тому числі Ющенка, знаходяться на півдні, в Кончі-Заспі. Приватна резиденція екс-президента теж у цьому напрямку, в Безрадичах. Тобто всі автомобілі спеціального призначення - Тимошенко, Ющенка, Литвина - раніше прямували кортежами в центр міста по Столичному шосе. А звідти на Паркову алею й куди кому треба - до Кабміну, Верховної Ради або Секретаріату президента.
На шляху Литвина майже немає перехресть. Тільки два світлофора
Перевага цього маршруту в тому, що на шляху є тільки два світлофори й майже немає перехресть. Відповідно перекривати останні - непотрібно. Погано, що закривали мости через Дніпро для Харківського й Дарницького масивів.
Те саме відбувається, коли їдуть прем'єр Азаров зі спікером Литвином. Тут проїжджає транзитний транспорт, який рухається з Кільцевої. Збирається затор на перехресті проспекту Науки й Столичного шосе. І ще в районі тютюнової фабрики. По Червонопрапорній, яка йде паралельно Столичному шосе, можна виїхати на проспект Науки.
Як об'їхати
Тут є залізничний переїзд, який дуже часто перекритий. Хто стоїть у заторах із проспекту Науки, можуть через Червонопрапорну виїхати в потрібному напрямку. Друга проблема - вулиці Саперно-Слобідська та Промислова біля станції метро "Видубичі". Єдиний вихід - об'їхати Набережно-Печерською.
При Ющенкові їхала міліцейська машина, яка через гучномовець закликала водіїв "взяти вправо й пропустити колону"
Зазвичай через відсутність світлофорів і те, що на трасі стоїть розподільник, рух не перекривається. При Ющенкові їхала міліцейська машина, яка через гучномовець закликала водіїв "взяти вправо й пропустити колону".
Ті, хто їдуть через Південний міст, - не мають альтернативи. Тільки виїжджати раніше за інших на роботу. Існує ще правило, про яке забувають наші водії, - перетинай Дніпро в тому місці, де ближче всього до нього знаходишся. Наприклад, часто якщо хтось їде з Оболоні в Бориспіль, то чомусь обов'язково через міст Патона. А треба одразу на Московський. А звідти Лівим берегом, без заторів.
ПЕРШИЙ МАРШРУТ ЯНУКОВИЧА
- Янукович їде з Межигір'я. За логікою підрозділів спецпризначення він мав би їхати найкоротшим маршрутом - з вулиці Вишгородської по Новокостянтинівській. Але, враховуючи кількість перехресть у цьому районі, так не робиться, бо місто просто стане. У Київ їдуть люди з Вишгорода, Старих і Нових Петрівців. На Вишгородській - дуже велике скупчення громадського транспорту, тролейбусів і трамваїв. Також повністю буде закритий виїзд із Виноградаря й площі Шевченка.
Тому кортеж президента перші 50 днів їхав із Мінського проспекту до площі Шевченка й повертав ліворуч по вулиці Автозаводській.
Основний затор виникає на перехресті вулиць Олени Теліги, Новокостянтинівської, Автозаводської та Скляренка. З двох масивів - Троєщини та Оболоні - машини виїжджають у це місце. Якщо хоча б на дві хвилини перекрити міст біля "Фрідому", пробка утвориться аж до парку Дружби народів.
Як об'їхати
Найголовніша дорога - це виїзд, який дозволить не попадати в точку перетинання Московського проспекту та Олени Теліги тоді, коли дорога перекривається кортежем. Її можна об'їхати з Вишгородської по Фрунзе, використовуючи Копилівську. І виїзд з Оболоні не через Оболонський проспект і вулицю Богатирську, а через Лугову. За "Караваном" є проїзд, який дозволяє так проскочити. Для жителів Виноградаря оптимальний маршрут - виїхати через Стеценка та Щусєва. Проблема в тому, що ніхто не знає точного часу перекриття, важко вгадати, коли проїхати.
ДРУГИЙ МАРШРУТ ЯНУКОВИЧА
З понеділка 26 квітня Янукович почав їздити ще однією дорогою.
- Зранку добирався на роботу - на його звичайному маршруті не стояло жодного даїшника. Всі світлофори працювали! - розповідає 41-річний киянин Сергій.
Новий шлях кортежу президента до Києва простягається по вул. Богатирській. Далі просп. Московський - вул. Електриків - Набережно-Рибальска - міст через Гавань - Набережно-Хрещатицька - Володимирський узвіз - Європейська площа - вулиці Грушевського - Шовковична - Банкова - Адміністрація президента.
Цю інформацію підтверджують у "Київсоюздорпроекті", який здійснює нагляд за будівництвом Подільсько-Воскресенського мостового переходу. Гаваньський міст - його частина.
- Перша сторона була готова, а другу, зустрічну, без усіляких розпоряджень підготували для кортежу Януковича. Міст обладнали шлагбаумами з обох боків, поклали асфальт, - каже Едгар Годік, 73 роки, керівник групи авторського нагляду "Київсоюздорпроекту". - Його ще не прийнято до експлуатації. Офіційних дозвільних документів немає. Потрібні спочатку робоча, потім державна комісії. До того ж там є невеличкі недоробки, які можуть вплинути на безпеку пересування.
Міст ще не прийнятий до експлуатації. Офіційних дозвільних документів немає
- Перший затор буде на клумбі Богатирської між проспектом Героїв Дніпра й Полярною, - каже Богдан Аганін про новий маршрут президента. - Другий - усе стоятиме біля пивзаводу "Оболонь". Туди щодня приїжджають близько ста фур. Влітку їх ще більше. Куди їх діватимуть - невідомо. Третій - розв'язка і з'їзд із вулиць Лугової, Тимошенка й Малиновського. Далі стануть проспекти Оболонський, Московський і Героїв Сталінграда, потім - Електриків. Що буде із самим мостом, поки сказати важко. Можливо, його повністю закриють під Януковича. А може, охоронці за 20 гривень пропускатимуть через шлагбаум. Тоді буде простіше.
Другий маршрут розвантажить постійні пробки між "Фрідомом" та вул. Автозаводською. Але сильно постраждають Троєщина й Оболонь. Тепер всім, хто захоче виїхати з Лівого берега, доведеться об'їжджати через міст Метро або міст Патона. От вони стануть намертво.
Дороги спецпризначення. Раніше ними їздили головні особи держави, "швидкі", пожежні та міліція. Зараз вони вже не такі секретні.
1. Через вузеньку доріжку за Філармонією можна було виїхати на Оболонь. Вона йшла вздовж алеї до Пішохідного мосту над Дніпром і через парк Дружби народів.
2. Вулиця Добрининська на Оболоні. Нею курсує трамвай. Вона давала можливість об'їхати всі головні магістралі й без перешкод потрапити на Куренівку, а з неї - на Поділ і в центр. Зараз її з обох боків закрили, аби пожежні могли набирати воду в озері Опечень та без перешкод діставатися Оболоні.
3. Вулиця Кіквідзе та паралельна їй Тимірязєвська. Остання пролягає вздовж Ботанічного саду. За нею є доріжка, про яку й досі мало хто знає. Вона виводить на Наддніпрянське шосе. Часто цією вулицею їздив екс-президент Леонід Кучма.
За радянських часів урядовці не мали кортежів. Перший секретар КПУ Володимир Щербицький їздив "Чайкою", у супроводі спеціальної "Волги".
Перший у Києві затор був на Пішоходному мості: там зіткнулися дві міліцейські машини в 1993 році.
16 липня 1996-го на вул. Набережно-Рибальській по маршруту автобуса N88 спрацював вибуховий пристрій. Він був підвішений до решітки водозливу. В цей час саме цією дорогою їхав прем'єр-міністр Павло Лазаренко. Невдовзі перші особи держави почали пересуватися кортежами, з перекриттям доріг.
Затори від нової влади
В останні дні лютого вулиці, які межують із маршрутом Януковича, перекривають вантажівками. На початку березня - тракторами.
13 березня близько 19.00 у Києві були перекриті дороги біля Національного палацу мистецтв "Україна" - прем'єр-міністр Микола Азаров їхав на концерт російської співачки Валерії.
18 квітня центр Києва стояв у заторах, бо прем'єр-міністр Микола Азаров дивився передпрем'єрний показ фільму Микити Михалкова "Стомлені сонцем - 2: Предстояння".
21 квітня о 10.20 "швидка" з кортежу президента Віктора Януковича потрапила в аварію. Їхали до Бориспільського аеропорту - гарант мав летіти до Харкова на зустріч із російським президентом Дмитром Медведєвим. На розі просп. Бажана й Харківської пл. працювали регулювальники. Машини супроводу президента їхали зі швидкістю не менш як 200 км/год. 32-річний таксист десятої моделі "Жигулів" Олексій Чижиков загинув на місці. Пасажири - чоловік із вагітною жінкою - потрапили в реанімацію. Вони їхали до аеропорту, щоб летіти в Грецію на відпочинок.
"Об 11.30 виїжджала з клубу "СпортЕкспрес". Ніде не було жодної машини. Світлофори виключені, біля кожного стоять даїшники. Але їхати дозволяють. Я їду собі, за декілька кварталів беру в лівий ряд, аби повернути. Тут назустріч вилітає кортеж. Рухалися в формі ключа, як птахи. Причому крайні машини їдуть по осьовій і по моїй смузі, тупо в лоб. Ледве встигла ухилитись".
Ольга Петрюк, 26 років, минулої неділі ледве не потрапила в аварію з кортежем президента на вул. Автозаводській.
"Я вам скажу, що мені дуже неприємно їздити кожен день, коли я бачу, як перекривають дороги, повірте мені".
Віктор Янукович, 59 років, 24 квітня 2010 року
10 хвилин до проїзду перших осіб держави та три хвилини після цього наряди ДАІ та Управління державної охорони мають право обмежувати рух за законом "Про дорожній рух".
Журнал Країна N18 від 30 квітня 2010 року
Комментарии