24 січня до центру перевірки технічного стану автомобілів по вул. Лебединського у Вінниці чорним "фольксваґеном" під'їжджає 49-річний Віталій Стойловський:
— Їжджу на цій машині шість років. Перед тим, як проходити техогляд, замінив ходову, саленблоки, рульові ричаги, тормозні колодки, — каже.
Механік-діагностик 31-річний Сергій Назаренко починає огляд. У кутку стоїть комп'ютеризований апарат "Маха" німецького виробництва.
— Цю тест-лінію поставили в нашому сервісі 2007-го. Коштує близько 350 тисяч гривень. Останні два роки і для техогляду її використовуємо. Вона перевіряє гальмування коліс, швидкість спрацьовування гальмівної системи, амортизатори, світло, підвіски, шарові блоки, наконечники, рульові тяги, — перераховує Сергій Назаренко.
За півгодини водію видають акт справності автомобіля.
— Ось результати, їх ще можете подивитися на екрані. По часу непогано справилися. А то буває щось стукає, потрібно півдня шукати, що там таке.
Стойловський платить 150 грн. Каже, що техогляд загалом йому обійдеться у 560 грн.
— Це тому, що я — учасник бойових дій в Афганістані. Так би було до 900 гривень. Проходити тут огляд мені зручно, бо є діагностична яма, ще й поряд робота. Чому не можна на місці видавати і техталони? Треба тепер їхати в МРЕВ. Там цілий день простояти в черзі.
У середньому за день у діагностичному центрі оглядають близько десятка автомобілів.
— Був у нас співак Віктор Бронюк, екс-губернатор Олександр Домбровський, батько нашого мера Борис Гройсман. Помітив, що стан машини залежить від характеру людини. А от чи це жінка, чи чоловік — усе одно. Буває, привезуть авто 20 чи 30 років в ідеальному стані. А буває, завезуть дорогу, сроку їй два-три роки і вже поламана. Хтось любить машину, доглядає її. Інший просто використовує, — підсумовує Назаренко.
Вінничанин 48-річний Володимир Рябокінь таксує п'ять років. Талон техогляду йому допомагає отримати знайомий у Державтоінспекції.
— А який мені сенс проходити його добу-дві? Треба гроші заробляти. В основному техогляд купується. Система техоглядів нічого не дає. Автомобіль виїжджає зі станції техогляду, і в нього зразу може лопнути тормозний шланг через неякісну резину. Якщо у машини лисі шини, водій позичає у сусіда колеса на один день, заїжджає на СТО і все проходить. Потім віддає колеса і їздить далі на голій резині.
Володимир повністю перевіряє свій автомобіль через кожні 10 000 км пробігу.
— Я дві машини зібрав із нуля. То який інспектор може мені краще розказати про машину? Це ще я йому розкажу, де і як треба гайку підкрутити. А доколупатися можна до будь-чого у машині. Навіть до вм'ятини на сидінні.
Коментарі