30 березня у Вінниці з'явилися експрес-автобуси. Курсують маршрутом Вишенька — Київська. Їх три — один "мерседес" і два МАНи.
3 квітня о 8.30 підходжу на кінцеву зупинку транспорту "Водоканал". Там зібралися близько 30 осіб. Майже половина заходить у тролейбус №6, що розвернувся на кінцевій. Жінка у шкіряному потертому пальті нетерпляче поглядає на годинник.
— На роботу запізнююся. До реформи звідси погано було добиратися, а тепер вобщє нема чим їхати.
О 8.40 під'їжджає червоно-жовтий автобус зі скляними дверима. На лобовому склі приклеєні таблички "Експрес Вишенька — водоканал", "Без пільг" і "Проїзд 2,5 грн". Туди заходить кілька десятків людей, умощуються на нових сидіннях. Кондуктор просить розрахуватися за проїзд.
— Скіки-скіки? Чого це аж 2,5 гривні? Чим він кращий від муніципального автобуса за 1,5 гривні? — говорить вінничанка 30-річна Олена Сніцар.
— Так це ж новий автобус — експрес, — піднімає вгору вказівний палець пасажирка 53-річна Надія Григулевич. — За комфорт, дєточка, треба платить. Он шторки червоненькі повішали, сидіннячка м'якенькі. І стає він тільки на п'яти зупинках.
— Ой, а мені на "Грибоєдова" нада зійти, то це шо, я не вийду? — перепитує в кондуктора Олена Сніцар.
— Вийдете, нада на кнопочку нажати, водій сігнал получе і висадить вас, — каже кондуктор Тетяна Мацько.
На маршруті з водоканалу до Вишеньки автобус минає 20 зупинок, стає на кожній, хоча за планом має лише на п'яти: це дві кінцевих, "Лікарня №2", "Грушевського" та "Ринок Урожай".
Пасажири експреса — переважно ті, хто раніше їздив маршруткою.
— Та це ж і є маршрутка, тільки велика, — каже своєму товаришеві Володимир Рудченко. — Гройсман сняв із маршрутів усіх неугодних і вліпив своїх, автобус же приватний, ціна така ж, як у маршрутках.
На ринку Урожай в автобус заходить жінка в засмальцьованій червоній куртці, на вигляд років із 50. У руках дві рябих сумки.
— Женщіна, ви знаєте, що тут проєзд 2,5 гривні, оно вам нада? — каже Володимир Рудченко. Він сидить напроти вхідних дверей.
Та поспішає до виходу.
— Синочок, то це ж автобус, як це такі гроші за нього?
— Це експрес, бабушка, тут только еліта їздить.
На кінцевій "Вишенька" автобус розвертається й одразу їде назад. Інтервал руху — 25 хв. Відстань між кінцевими зупинками експреси долають за 25-30 хв. Їздять із 6.30 до 22.00.
— Автобуси їздять в тестовому режимі. Роблять усі зупинки, тому що вінничани тільки знайомляться з ними, — говорить власник автобусів, підприємець Михайло Демченко, 40 років.
— Щоб окупити цей автобус, який коштує 1 мільйон 300 тисяч гривень, потрібно кожного дня заробляти 10 500, — говорить колишній водій маршрутки Валерій Снітько. — Думаю, у травні повернуть нормальні маршрути, які були до транспортної реформи.
Коментарі