пʼятниця, 11 травня 2018 05:05

"Наше виробництво відрізняється від європейського тим, що ми кладемо більше цукру"

Автор: www.vorobiov.com
  Шоколадна плитка повинна мати гладку блискучу поверхню рівного кольору. При розламуванні — чутний характерний сухий хрумкіт. Плитка має швидко танути в руках
Шоколадна плитка повинна мати гладку блискучу поверхню рівного кольору. При розламуванні — чутний характерний сухий хрумкіт. Плитка має швидко танути в руках

В Україні вступили в дію нові вимоги до виробів з шоколаду, які повинні забезпечити дотримання європейських стандартів у сфері безпеки та якості продуктів харчування.

Темний шоколад має містити не менш як 35% ка­као-продуктів. Молочний — понад 25% какао та не менш як 14% молочних продуктів. У білому шоколаді має бути не менш як 20% какао й понад 14% молока. У шоколадній цукерці — не менш як 25% какао. Продукт не зможе називатися "шоколадом" або "шоколадним", якщо не відповідатиме цим нормам. Під какао-продуктами розуміють терте какао та какао-масу. Її розділяють на какао-масло й какао-порошок.

— Збільшується відповідальність виробника, згідно європейських вимог. Тепер вона визначається не тільки штрафами, — каже 47-річний Олександр Балдинюк, президент всеукраїнської організації виробників кондитерської продукції. — При недотриманні стандартів виробникові може загрожувати тюремне ув'язнення, якщо порушення зашкодило здоров'ю людини. Держава контролюватиме не якість, а правдивість інформації, заявленої виробником. Цим займеться окремий орган — Держпродспоживслужба.

Добавки до шоколаду можуть бути різноманітні — горіхи, родзинки, курага. Вміст цукру виробник визначає самостійно.

— Основні зміни стосуватимуться упаковки. Її вартість становить чверть вартості продукції. Виробники мають протягом півтора року перейти на нове маркування, оскільки партії уже надрукованих упаковок реалізують протягом цього періоду. Також регламентується шрифт на етикетці.

Щоб не розкрити рецепт конкурентам, виробник не може писати відсоток кожного інгредієнта. Їх лише перераховують. Першим у списку вказують той, якого в продукті найбільше. Якщо виробник хоч якось апелює до певного складника, він має входити до складу продукту. Наприклад, коли на упаковці намальований глек із молоком, слід вказати відсоток молока. Заборонено додавати ароматизатор шоколаду.

Шоколадна плитка повинна мати гладку блискучу поверхню рівного кольору. При розламуванні — чутний характерний сухий хрумкіт. Плитка має швидко танути в руках. Справжній шоколад не повинен кришитися. Якщо ж кришиться, липне на зубах, це є вірною ознакою того, що шоколадна суміш була виготовлена на основі кокосового чи пальмового масла.

Регулюватиметься допустима кількість трансжирів. Ідеться про гідрогенізовані, стверділі кулінарні жири. Вони можуть призвести до атеросклерозу судин і переродження клітин печінки. А отже, можуть збільшити кількість інфарктів, інсультів, онкохвороб. Їх використання заборонене в Данії, Швейцарії. У багатьох інших європейських країнах обов'язковою вимогою для виробників є зазначення кількості трансжирів на етикетках.

В Україні є компанії, що вже десятиріччя працюють за європейськими стандартами. Наприклад, львівська компанія "Світоч", яка є частиною швейцарського Nestle. У "Світоч" внутрішні стандарти, як у Nestle в Швейцарії, вони вищі, ніж україн­ські норми. Компанія контролює якість інгредієнтів та виробництва, перевіряє постачальників. Компанія на глобальному рівні відмовилася від використання частково гідрогенізованих жирів, як основного джерела трансжирів у продуктах промислового виробництва.

Нові норми несуттєво вплинуть на ціну шоколаду.

Але Олександр Балдинюк прогнозує, що вона ростиме через інші фактори. Причиною є зростання витрат виробника. Наприклад, 2017-го витрати виробника кондитерки збільшилися в середньому на 15–17%.

— Виробники не змогли повністю компенсувати збільшення витрат на виробництво. У поточному році ціни продовжать рости, що залежить від зростання цін на енергоносії, тарифів Укрзалізниці, а також від сезонних коливань ціни на сировину та збільшення заробітної плати працівникам, — каже експерт.

Фахівці в цілому позитивно оцінюють зміни у кондитерських нормах. Від них виграють як споживач, так і виробник. Покупець отримає продукцію підвищеної якості. Виробник — спрощення експорту до ЄС та отримання чесних і прозорих правил на ринку.

— Український продукт конкурентний на міжнародному ринку. Ми не завжди відповідаємо смаковим очікуванням європейців, але якістю не поступаємося, — каже 45-річний Олексій Дорошенко, директор асоціації постачальників торговельних мереж. — Наше виробництво відрізняється від європейського тим, що ми кладемо більше цукру. Українці полюбляють солодке. Через це наш товар — дешевший. Хоч і добрий у співвідношенні якість-ціна.

Що більший уміст какао-продуктів у шоколаді, то менше в ньому цукру. І навпаки. Екстра-чорний шоколад може бути зроблений майже без цукру, але містити багато какао-продуктів.

— Коли ми говоримо про ціну шоколаду, то треба розуміти, що це як у м'ясі — кожна частина коштує по-різному. Те ж саме з шоколадом. Якщо пишуть "какао-продукт", то це означає, що до складу може входити шкаралупа, а не тільки боби. Якість такого шоколаду значно нижча. Коли бачите різницю в ціні, звертайте увагу на вміст продукту. Дивіться, щоб не було ароматизаторів, пальмової олії, ненатуральних барвників, великої кількості трансжирів, — додає Дорошенко.

240 000 тонн кондитерської продукції Україна експортувала у 50 країн світу за 2017 рік. Із них 60 тис. т — шоколадної продукції.

39 000 тонн — на стільки компанія Nestle знизила кількість цукру в своїх продуктах по всьому світу в період із 2014-го по 2016 роки.

Корисно їсти до чотирьох шматочків шоколаду на день

Щоб обрати якісний шоколад, треба вміти читати етикетку.

Коли купуєте шоколадні цукерки на вагу, читайте склад на товарній коробці. Магазини зобов'язані виставляти їх разом із продукцією. Завжди перевіряйте термін придатності. Ціна не є вирішальною при виборі. Шоколад — це "продукт насолоди", тому якісні показники важливіші, ніж цінові.

Ключовою є інформація про калорійність. Кожен сам має розуміти, скільки калорій може дозволити собі щодня. Відповідальні виробники звертають увагу споживачів на помірне вживання солодощів, тому на кожній упаковці своєї продукції вказують розмір щоденної порції.

У здоровому раціоні людини солодощі можуть становить один перекус на день. Порція — це або один невеликий батончик, або три-чотири кубики шоколаду, або одна вафля.

Зараз ви читаєте новину «"Наше виробництво відрізняється від європейського тим, що ми кладемо більше цукру"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі