У фан-зоні на столичному Хрещатику свистки-зозулиці продають по 60-80 грн. Великі, розміром з кулак, по 200 грн.
"Свистунці мали стати символом Євро-2012, як і вувузели в Африці під час Чемпіонату світу, - розповів індус Радж Нанді. Він приїхав уболівати за Англію. У Лондоні 4 роки навчається на лікаря. - Але ваші свистки-зозулі дуже дорогі, як і решта сувенірів і аксесуарів. В Африці вувузели продавали по 1-2 дол. позаторік. У вас за свисток просять 60 гривень. Це майже 5 фунтів. Якщо ви хотіли зробити це символом Євро, його треба було продавати набагато дешевше. Не розумію, чому у вас такі дешеві продукти і такі дорогі дрібниці".
У центрі фан-зони встановили 3-метрову Зозулю. Її називають неофіційним символом футбольного чемпіонату.
"Свисток звучить м'якіше та ніжніше, ніж африканська вувузела, яку використовували на ЧС у 2010-му, - зауважила Ірина, продавець однієї з крамничок сувенірів у фан-зоні. - Це глиняний трипільський свисток – зозуля. Кожна фігурка зроблена вручну. Часто, щоб підібрати свою зозулю треба кілька свистків перепробувати, щоб підходили до форми ваших губ і вам самим вуха не різали".
Дівчина зізналася, що свистки купують не часто.
"Якщо продам 20 за день — то це вважається, що дуже багато. В основному купують рушники та футболки з логотипами Євро, іноді беруть вишиванки. Свистки беруть для дітей і на подарунки. На стадіонах, як задумувалось, їх взагалі не чути. А от вувузели деякі з фанів привезли з собою до Києва".
До прилавка Ірини підходять два хлопця з Москви. Купують по свистку за 60 грн. Їх планують відвезти додому, як сувеніри.
"Я краще куплю три бокали пива, ніж оцей свисток. Вони однакові по собівартості, - каже швед Грегорі. - Боюся його купувати, бо маленький — може загубитись, вилетіти з кишені. У мого товариша перед матчем Україна — Швеція на вході до "Олімпійського" стюарт забрав свисток і викинув в урну разом з пляшкою пива".
Коментарі