неділя, 24 березня 2024 05:10

Як діяти, якщо вас не обслуговують українською - алгоритм в інфографіці

Уповноважений із захисту державної мови повідомив, як діяти, якщо ваше право на отримання інформації чи послуг державною мовою порушене.

Про це пише сайт мовного омбудсмена.

Уповноважений радить:

спробувати владнати ситуацію на місці і попросити надавача інформації чи послуг (працівника магазину, роботодавця, викладача, водія транспортного засобу) дотримуватися закону "Про забезпечення функціонування української мови як державної";

у разі відмови, звернутись до керівництва порушника/закладу (адміністратора, ректора, іншої особи, відповідальної за захист державної мови) або на "гарячу лінію" установи, повідомити про порушення;

у разі відмови забезпечити надання інформації (послуг) державною мовою необхідно зафіксувати факт відмови, обставини і докази порушення (за допомогою аудіо-, відео, письмового підтвердження очевидців), час та місце порушення, а також зібрати якомога повніші дані суб'єкта господарювання (ПІБ, точний час, місце порушення, контакти суб'єкта);

подати скаргу до уповноваженого, заповнивши відповідну форму на сайті уповноваженого.

У скарзі обов'язково має бути зазначено: прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання особи, викладено суть скарги, який саме суб'єкт/працівник суб'єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушив право скаржника.

Автор: mova-ombudsman.gov.ua
  Уповноважений із захисту державної мови опублікував інфографіку
Уповноважений із захисту державної мови опублікував інфографіку
Автор: mova-ombudsman.gov.ua
  Мовний омбудсмен пояснив, як написати скаргу
Мовний омбудсмен пояснив, як написати скаргу

Мовний омбудсмен рекомендує також додати докази на підтвердження.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Найближча до української мови - не російська. Сім міфів кремлівської пропаганди

Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати.

В електронній скарзі також необхідно вказати електронну поштову адресу, на яку заявникові може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним.

Застосування підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається.

Скаргу можна подати уповноваженому протягом шести місяців з дня виявлення порушення.

Минулого року найбільше звернень громадян стосувалися сфери обслуговування споживачів, повідомив мовний омбудсмен.

Закон "Про забезпечення функціонування української мови як державної" запрацював п'ять років тому. Мовний омбудсмен назвав важливі зміни із впровадженням норм закону.

Уповноважений із захисту державної мови радить не використовувати термін "російськомовний". Це навʼязаний російський конструкт, сказав Кремінь.

Зараз ви читаєте новину «Як діяти, якщо вас не обслуговують українською - алгоритм в інфографіці». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі