четвер, 31 травня 2018 17:22

Сьогодні створили конструкторське бюро Антонова: як це було

Цього дня, 31 травня 1946-го створили Дослідне конструкторське бюро. Його очолив авіаконструктор Олег Антонов.

З моменту створення бюро базувалося на Новосибірському авіаційному заводі. У 1952-му — переїхало до Києва. До цього моменту на заводі створили сільськогосподарський літак АН-2, планери А-9 та А-10.

Автор: АиФ
  Олег Антонов
Олег Антонов

Справжній розквіт підприємства починається з київського періоду. У штаті прийняли випускників Харківського авіаційного інституту, фахівців з Москви і Санкт-Петербурга. З'явилися нові приміщення і устаткування.

У 1953-му Антонов отримав завдання створити військово-транспортний літак з двома турбогвинтовими двигунами. Над АН-8 команда працювала майже три роки. За наступні 8 років на заводі створили літаки АН-10 і АН-12. За розробку цього військово-транспортного літака його 12 творцям присудили Ленінську премію. Олег Антонов отримав звання Генерального конструктора.

Автор: modernweapon
  АН-12
АН-12

20 жовтня 1959-го у небо злетів пасажирський літак АН-24. Він вміщує 52 пасажири. Має крейсерську швидкість 420 км/год. Протягом наступних 20 років літак став базою для створення наступник моделей підприємства.

Майже через рік, 1960-го, підприємство почало розробку АН-22 "Антей". Це чотиримоторний турбогвинтовий високоплан. Потужність кожного двигуна на злітному режимі - 15265 к.с. АН-22 – може вмістити 5-6 осіб екіпажу. Його розміри дозволяють перевозити до 700 осіб, 4 БМП або танк. Цей транспортний літак встановив 41 світовий рекорд. Зокрема підняв на висоту 6,6 тис. м вантаж вагою 88 т. На висоту 7,8 тис. м – 100 т вантажу.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 53 роки тому відбувся перший політ АН-22 "Антей": як це було

Протягом наступних 5 років на Харківському авіаційному заводі почали серійно випускати АН-72 і АН-74.

АН-124 "Руслан", який з'явився у 1984-му, перевершив свого попередника-рекордсмена АН-22. Літак піднімав у небо 150 тонн.

Після смерті Олега Антонова, у квітні1984-го підприємство очолив Петро Балабуєв. У листопаді того ж року підприємству присвоїли ім'я Антонова. Тоді ж почали працювати над розробкою надважкого транспортного літака АН-225 "Мрія". Найпотужніший літак у світі злетів у небо в грудні 1988-го. Максимальна злітна вага повітряного судна становить 640 тонн.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Крила Незалежності: легендарні літаки українського виробництва

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Від "кукурузника" до "Мрії" - сьогодні день народження АН-8

У 1990-ті на заводі створили літаки АН-38 і АН-140. 2004-го перший політ здійснив реактивний пасажирський літак АН-148. Через рік підприємство очолив Конструктор Дмитро Ківа. 2010-го року вперше піднявся в небо АН-158 — подовжена версія АН-148.

Зараз концерн об'єднує конструкторське бюро, лабораторії, завод і випробувальний комплекс. З 2015-го входить до державного концерну "Укроборонпром".

7 лютого 1906 року, народився український авіаконструктор Олег Антонов. Він створив 52 планери і 22 літаки. Майбутній авіаконструктор народився у маленькому селі Троїці, Московської області. Прадід був декабристом. Батько - архітектором. Мати - сестра милосердя під час Першої світової війни. Померла, коли хлопцеві було 9 років.

Зараз ви читаєте новину «Сьогодні створили конструкторське бюро Антонова: як це було». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі