субота, 09 березня 2024 17:40

У Чорнобилі виявили тварин, на яких не впливає радіація

У Чорнобилі виявили тварин, на яких не впливає радіація. Фото: УНІАН

Вчені виявили, що мікроскопічні черв'яки, які живуть у ґрунтах на території всієї України, зовсім не реагують на радіоактивне опромінення в Чорнобилі.

Їхнє вивчення допоможе виявити схильність людей до онкології. Про це йдеться в дослідженні, опублікованому в Proceedings of the National Academy of Sciences, пише Science Alert.

Науковці досліджували хробаків, які жили у ґрунтах за 46 км від Чорнобильської атомної електростанції. Вони з'ясували, що ці хробаки фізично та генетично дуже різняться від своїх "родичів" з інших регіонів України - насамперед своєю стійкістю до радіоактивного випромінювання.

"Я бачила кадри зони відчуження і була шокована тим, наскільки пишний і зарослий вигляд вона мала. Я ніколи не думала, що вона кишить життям. Це ідеальний ландшафт для пошуку хробаків, які особливо стійкі до радіаційного опромінення", - каже наукова співробітниця факультету біології Нью-Йоркського університету Софія Тінторі.

Щоб дізнатися, як радіація впливає на хробаків у зоні відчуження, у 2019 році Чорнобиль відвідав біолог Тімоті Муссо з Університету Південної Кароліни.

Для експерименту він відібрав хробаків із ґрунту, гнилих фруктів та інших органічних матеріалів у місцях з різним рівнем забруднення.