Найкращий настрій у людей припадає на ранкові години, протягом дня він псується, і тільки ближче до півночі ми знову відчуваємо підйом. Цю та інші тенденції динаміки настроїв жителів усього світу виявили вчені, які вивчили півмільярда постів у "Твіттері".
Професор соціології Корнельського університету Майкл Мейсі давно вивчає соціальні проблеми за допомогою "Твіттера". Разом зі своїм аспірантом Скоттом Голдер він витратив два роки на те, щоб виявити динаміку емоцій людей по всьому світу. Предметом дослідження стали 509 млн постів "Твіттера" (твіти) від 2,4 мільйона користувачів з 84 країн. Головними обмеженнями були кількість твітів від одного користувача (не менше 25) і обов'язкова англійська мова повідомлення, оскільки програма, якою вони обробляли дані, розуміла тільки її.
Ця програма - аналізатор текстів Linguistic Inquiry and Word Count - крім усього іншого, вміє відрізняти позитивні емоції (ентузіазм, радість, активність, жвавість розуму і т. д.) від негативних (засмучення, страх, гнів, почуття провини, огиду і т. д.).
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Твіттер Тимошенко долучили до "газової справи"
Так, була науково підтверджена приказка "понеділок - день важкий". Дійсно, на початку тижня негативні емоції виявилися сильні, а у вихідні людей переповнювали емоції позитивні, так що, судячи з "Твіттеру", виходить, що в середньому люди не дуже люблять працювати.
Статистикою була помічена ще одна давно знайома всім особливість вихідних настроїв: ранковий пік позитивних емоцій починався на дві години пізніше, ніж у будні (до вчених дійшло, що у вихідні людям не треба вставати за будильником).
Учені виявили також сезонні годинники, підтвердивши правильність поняття "зимова туга": навесні рівень позитивних емоцій зростає, досягаючи піку в кінці березня, а потім починає спадати, негативні ж емоції починають своє свято з кінця вересня, причому з температурою на вулиці це ніяк не пов'язано. Імовірно, тут грає роль тривалість світлового дня: людям не подобається не тільки ходіння на роботу, але й вкорочення світлого часу доби.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Користувачі соцмереж витратили на Facebook 53 млрд хвилин
Помічені особливості універсальні: вони не залежать ні від географії, ні від економічних чи екологічних особливостей країни.
Є, правда, залежність від біологічних особливостей людини. Близько семи відсотків користувачів "Твіттер" виявились "совами": у них найбільший пік позитивних емоцій припадав на нічний час. Удвічі більше, близько 16 відсотків, склали явні "жайворонки", які найбільше раділи життю відразу після пробудження.
Коментарі