понеділок, 03 серпня 2009 11:39

Пристрасть до солодкого визначають гени

Учені з"ясували, що європейці мають підвищену чутливість до солодкого порівняно з жителями інших частин світу. Результати цієї роботи будуть опубліковані в журналі Current Biology. Основні підсумки наведені на порталі SCIENCENOW.

Дослідження складалося з двох частин - експериментальної і біоінформатичної. Під час першої частини 144 добровольцям різної національності пропонувалли оцінити солодкість цукрових розчинів. Вміст сахарози вар"ювався від 0 до 4 відсотків. Виявилось, що найбільша чутливість до солодкого залежить від наявності в геномі випробовуваних двох певних варіантів гена Tas1r3. Цей ген кодує смаковий рецептор, що відповідає за сприйняття солодкого смаку.

Аналіз генетичних баз даних, що містять інформацію про 1050 людей з різних країн, показав, що європейці в основному несуть обидва варіанти Tas1r3. У вихідців з Азії і Близького Сходу "солодкі" гени представлені значно менше.Найрідше ці гени зустрічалися у африканців.

Автори вважають, що підвищена чутливість до солодкого була потрібна стародавнім жителям Європи для виживання. Продукти, що містять цукор, відрізняються високою калорійністю, що дуже важливо для жителів холодних регіонів. Здатність роспізнавати "правильну" їжу дозволяє покращувати якість раціону. При цьому велика частина цукровмісних рослин виростають в тропіках і південніше, тому мешканцям цих широт не обов"язково мати підвищену чутливість до солодкого.

Lenta.ru