вівторок, 27 жовтня 2009 16:09

Названо фермент, який керує відновленням нервових волокон

Ларрі Беновітц

Ідентифіковано фермент, який керує відновленням нервових волокон

Фахівці з Дитячої лікарні Бостона (США) визначили, що фермент Mst3b відіграє основну роль у процесі регенерації аксонів нервових клітин (нервових волокон) у щурів.

Нова робота служить продовженням ранніх досліджень цих авторів. Ще в 2002 році вони виявили, що молекули інозину стимулюють ріст нервових волокон; через чотири роки їм вдалося з"ясувати, що аналогічні функції виконує онкомодулін.

Як показали результати подальших експериментів, дія обох згаданих сполук пов"язана з Mst3b, який регулює передачу сигналів, пов"язаних із зростанням аксонів, в клітині. Опції ферменту, що відноситься до класу протеїнкінази, зводяться до "включення" необхідних для росту генів.

При відсутності Mst3b аксони нервових клітин щурів, у яких був пошкоджений зоровий нерв, практично не відновлювалися, і ніякі фактори росту не могли прискорити цей процес. "Всі протестовані нами сполуки - онкомодулін, інозин, нейротрофічні фактори головного мозку, фактор росту нервів - діють за допомогою Mst3b", - говорить керівник групи Ларрі Беновітц (Larry Benowitz). "Взагалі, регенерацію можна, як з"ясувалося, запустити і без факторів росту: достатньо активувати Mst3b ".

На думку вчених, дослідження функцій Mst3b є перспективним з точки зору розробки нових методик боротьби з ушкодженнями головного та спинного мозку.

Повна версія звіту буде опублікована в журналі Nature Neuroscience.

За матеріалом: Компьюлента