У класичному фільмі Кшиштофа Кєсльовського "Аматор" є забавна розмова двох персонажів.
— А чому тебе дружина покинула? — питає один.
— Не знаю.
— А телевізор забрала?
— Ні.
— Ну, то повернеться.
Кілька тижнів тому мого товариша теж покинула дружина — разом із телевізором. Це означає, що, мабуть, вона не повернеться. Тому я й не переказую йому фільму Кєсльовського — щоб не розстроювати. Але він, схоже, й сам здогадується.
Що буде, коли раптом дружина повернеться — разом із телевізором?
Нещодавно він купив собі великий акваріум і поставив на місце телевізора. Вечорами сидить у темряві й дивиться, як у світлі електричної лампи плавають різнокольорові рибки. Достоту як герой іншого класичного фільму — "Безмежна голубінь" Люка Бессона. Той приятелював із дельфінами і врешті вирушив у їхній світ, покинувши кохану дружину в попередньому житті. Цей фільм насправді ще сумніший від "Аматора", тож я волію й про нього своєму приятелеві не згадувати.
Мені шкода товариша, бо я бачу, що він страждає — і на це нема ради.
Часом я думаю: а що все-таки буде, коли раптом дружина повернеться — разом із телевізором? Де вони помістять його тепер у крихітному помешканні? Чи здадуть акваріум назад до крамниці? А чи позбудуться радше телевізора? І сидітимуть тоді удвох у темряві, споглядаючи піруети барвистих рибок у світлі електричної лампи?
Може, варто було це зробити на самому початку — і тоді вони ніколи б не розлучались?
Коментарі
9