Будь-яка інформація, що стосується референдуму – це агітація. Про це розповіла експерт Центру політико-правових реформ Юлія Кириченко.
"В законі про референдум закладений інструмент маніпуляції, - вважає Кириченко. - Коли оголошується референдум починається процедура агітації. Якщо у студії якогось каналу експерт аналізуватиме ситуацію навколо референдуму – це агітація".
У такому випадку ЗМІ має укладати угоду з експертом.
"За законом виходить, що обговорювати референдум у пресі чи на телебаченні можуть лише члени ініціативної групи на підставі угоди, - пояснює Кириченко. - Не зрозуміло, яка це угода. Але якщо експерт таки укладає її, то повинен заплатити відповідно до рекламних розцінок того чи іншого телеканалу, газети. Крім того, у законі взагалі не прописано, чи можна ЗМІ укладати угоду з кимось, окрім членів ініціативної групи, наприклад, аналітиками, громадськими діячами".
Якщо ЗМІ не уклало з кимось угоду, то може постраждати.
"Якщо ЗМІ порушують вимоги цього закону, наступає відповідальність. Комісія з референдуму звертається до суду, який за порушення вимог тимчасово припиняє ліцензію газети чи каналу до закінчення референдуму", - додає експерт.
На думку Кириченко, референдум може працювати тільки на користь владі. В іншому варіанті він не діє.
"За законом політичні партії та громадські організації не можуть бути суб'єктом референдуму. Тобто ніхто з їхніх учасників не може бути членом комісії, - зазначає експерт. - Також вони не можуть оскаржувати дії комісій. Звернутися до суду мають право лише комісія з референдуму, ініціативна група та її спостерігачі. Тобто громадськість ніяк не може вплинути на процес, навіть якщо будуть порушення".
Нагадаємо, закон "Про всеукраїнський референдум" Верховна Рада прийняла 6 листопада 2012 року. Президент підписав закон 27 листопада.
Коментарі
36