"28 жовтня здаємо стадіон, 25 листопада — термінал аеропорту. Усього в нас 23 важливі завдання, які маємо виконати до чемпіонату, — каже 47-річний Володимир Губицький, заступник губернатора Львівської області з питань організації Євро-2012".
До змагань залишилося менше року. 9 червня 2012-го Львів прийматиме третій євро-матч.
У середу о 8.05 Володимир Михайлович відчиняє свій кабінет. Сідає у чорне крісло з високою спинкою та м'якою обшивкою. На стіні позаду — портрет президента. На шафі декоративна фігура українського козака, який везе на возі великий футбольний м'яч.
— Це мені колеги з управління на день народження подарували. Півтора року чемпіонатом живу, — сміється. — Роботи багато, але йдемо за графіками. 25 серпня здадуть першу чергу злітно-посадкової смуги, літаки сідатимуть на новий бетон. Є рульова доріжка, яка веде до нового термінала. Там пасажири сідатимуть в автобус, їхатимуть у старий термінал для реєстрації. До кінця року її завершать повністю.
Минулого тижня об'єкти оглядав віце-прем'єр Борис Колесніков. Були зауваження?
— Казав, приїжджатиме частіше. Питань до держави у нас теж немає. Просимо дофінансування доріг державного значення, особливо в напрямку Дрогобича, Стрия. Бо там будуть тренувальні бази. Бракує коштів і на переобладнання пунктів пропуску на кордоні. Це робочі питання, які ми окремо обговорюємо в кабінетах.
Що буде на львівському стадіоні?
— Він збудований на новій території, з нуля, за сучасним проектом. І це плюс. Розрахований на 32 760 місць. Матиме чотири поверхи, перший призначений для паркінгу, інші — для двоярусних трибун, віп-сектору, новітнього медіа-центру, допоміжних приміщень. Завдяки сучасному освітленню забезпечена чудова видимість. Усі глядацькі місця будуть під накриттям, частина під прозорим. Стадіон матиме два екрани — на північній та південній стороні. Для інвалідів передбачені спеціальні автостоянки та ліфти, пандуси.
Що в арені буде "українського"?
— Працюють українські фірми, будує донецький "Альтком", на субпідряді по зовнішніх інженерних роботах — львів'яни, облицювальні роботи — теж жодної закордонної організації нема. 1160 людей працюють цілодобово по змінах. Зарплата на підсобних роботах — 2500 гривень. У кваліфікованих працівників — до 5–6 тисяч.
По матеріалах — цегла, бетон, газо— і піноблоки, метал — все українське. Конструкцію даху, електроніку, техніку, крісла, облицювальні матеріали замовляли за кордоном, бо в нас таких нема.
На стадіон із держбюджету виділять 2,3 мільярда гривень. В області говорять, ці кошти корисніше було б скерувати на спорудження великого заводу. А для Євро-2012 реконструювати "Україну".
— Я з цим не погоджуюся. Це не буде стадіон у полі. Це майбутній новий мікрорайон. До Олімпійських ігор 2022 року поряд з'явиться і льодовий палац. А в найближчі п'ять років на стадіоні працюватимуть спортивні зали, кафе, торгові площі.
З географічної точки зору, кращого місця для великої арени, як на Стрийській, немає. Ця споруда вміщає 35 тисяч людей. Коли на "Україні" йдуть матчі, люди пробираються усіма можливими стежками. А в радіусі Зеленої, Стуса доїхати неможливо — усе перекрито. Знести житлові будинки, які там є, зрубати дерева для доїзду і безпеки? Дешевше не буде.
Як стежите за тим, чи не відмивають гроші?
— Є рахункова палата, КРУ, УБОЗ. Повірте, на одну підрядну організацію багато контролюючих органів. Вони ведуть планову роботу. Є й депутати, які роблять піар і комусь дошкуляють. Дуже просто перевірити товщину штукатурки, на яку глибину поклали щебінь і пісок. Контролюючі структури дадуть свої висновки по закінченні робіт. Зараз ці розмови про розкрадання не мають підґрунтя, це політична попса.
Де тренуватимуться футболісти?
— Одна команда — на стадіоні "Україна". Для другої реконструюють "Скіф" на вулиці Черемшини. Третя житиме у Трускавці. За п'ять кілометрів у Дрогобичі проходить реконструкція місцевого стадіону. У Славську будують нову тренувальну базу. Може, якась із команд захоче тренуватися у горах на свіжому повітрі. Від Трускавця до Славська — година їзди. 75 мільйонів гривень пішло на дороги в цьому регіоні. Бази завершать до кінця року.
Де буде фан-зона?
— На проспекті Свободи у Львові, розрахована на 30 тисяч осіб. Тут будуть також сцена для проведення різних заходів, площі для офіційних спонсорів чемпіонату, 40 закладів для продажу їжі та напоїв, футбольної атрибутики. Біля фан-зони буде мобільний туалет, підключений до інженерної мережі міста.
Якщо припустити, що кількість вболівальників, які приїдуть на проведення матчів у Львові, втричі перевищує кількість місць на стадіоні, то сумарно до Львова приїдуть приблизно 90 тисяч уболівальників. Ще 30 тисяч переглядатимуть матчі у кафе, барах, ресторанах. У районах Сихів, Левандівка підприємці можуть організувати свої зони.
Медики готові до матчу?
— Завдання на 2011-й — підготувати основні об'єкти: лікарні у Львові, пункти екстреної медичної допомоги при міжнародних трасах. Закупити медикаменти, уніформу для персоналу можна в останній момент.
Радите львів'янам залишати місто на час Євро?
— Для чого? На такі заходи з усього світу з'їжджаються. Крім того, матчі у Львові будуть усього три дні — 9, 13, 17 червня. Задіють додаткові патрулі міліції з інших областей. В усіх райвідділах почалися реконструкції, щоб на випадок хуліганства можна було у відремонтованих приміщеннях з'ясувати причину інциденту, залишити порушників на ніч. Сподіваюся, цих приміщень вистачить, — сміється.
Городяни переживають, що ціни на час матчу зростуть.
— Хліб, молоко не подорожчає. Це контролюватимуть.
Що отримає пересічний львів'янин від Євро, окрім нових доріг?
— А те, що львів'яни отримали цілодобово гарячу воду, хіба не вигода? Це теж робили до Євро. Люди користуватимуться великим аеропортом, новим медичним обладнанням у лікарнях, осучасненими контрольно-пропускними пунктами на митниці. А відновлення історико-архітектурної спадщини? Місто отримало фінансування, якого не було з часів початку незалежності. Малий і середній бізнес матиме прибутки. Податки підуть Львову. Місто вкладе ці гроші у комфорт львів'ян.
Коментарі