понеділок, 08 серпня 2011 00:00

"Місто отримало фінансування, якого не було за час незалежності"

Автор: фото: Павло ПАЛАМАРЧУК
  Заступник губернатора з питань організації Євро-2012 Володимир Губицький має 10 місяців, аби підготувати усі об’єкти до проведення чемпіонату в області
Заступник губернатора з питань організації Євро-2012 Володимир Губицький має 10 місяців, аби підготувати усі об’єкти до проведення чемпіонату в області

"28 жовтня здаємо стадіон, 25 листопада — термінал аеропорту. Усього в нас 23 важливі завдання, які маємо виконати до чемпіонату, — каже 47-річний Володимир Губицький, заступник губернатора Львівської області з питань організації Євро-2012".

До змагань залишилося менше року. 9 червня 2012-го Львів прийматиме третій євро-матч.

У середу о 8.05 Володимир Михайлович відчиняє свій кабінет. Сідає у чорне крісло з високою спинкою та м'якою обшивкою. На стіні позаду — портрет президента. На шафі декоративна фігура українського козака, який везе на возі великий футбольний м'яч.

— Це мені колеги з управління на день народження подарували. Півтора року чемпіонатом живу, — сміється. — Роботи багато, але йдемо за графіками. 25 серпня здадуть першу чергу злітно-посадкової смуги, літаки сідатимуть на новий бетон. Є рульова доріжка, яка веде до нового термінала. Там пасажири сідатимуть в автобус, їхатимуть у старий термінал для реєстрації. До кінця року її завершать повністю.

Минулого тижня об'єкти оглядав віце-прем'єр Борис Колесніков. Були зауваження?

— Казав, приїжджатиме частіше. Питань до держави у нас теж немає. Просимо дофінансування доріг державного значення, особливо в напрямку Дрогобича, Стрия. Бо там будуть тренувальні бази. Бракує коштів і на переобладнання пунктів пропуску на кордоні. Це робочі питання, які ми окремо обговорюємо в кабінетах.

Що буде на львівському стадіоні?

— Він збудований на новій території, з нуля, за сучасним проектом. І це плюс. Розрахований на 32 760 місць. Матиме чотири поверхи, перший призначений для паркінгу, інші — для двоярусних трибун, віп-сектору, новітнього медіа-центру, допоміжних приміщень. Завдяки сучасному освітленню забезпечена чудова видимість. Усі глядацькі місця будуть під накриттям, частина під прозорим. Стадіон матиме два екрани — на північній та південній стороні. Для інвалідів передбачені спеціальні автостоянки та ліфти, пандуси.

Що в арені буде "українського"?

— Працюють українські фірми, будує донецький "Альтком", на субпідряді по зовнішніх інженерних роботах — львів'яни, облицювальні роботи — теж жодної закордонної організації нема. 1160 людей працюють цілодобово по змінах. Зарплата на підсобних роботах — 2500 гривень. У кваліфікованих працівників — до 5–6 тисяч.

По матеріалах — цегла, бетон, газо— і піноблоки, метал — все українське. Конструкцію даху, електроніку, техніку, крісла, облицювальні матеріали замовляли за кордоном, бо в нас таких нема.

На стадіон із держбюджету виділять 2,3 мільярда гривень. В області говорять, ці кошти корисніше було б скерувати на спорудження великого заводу. А для Євро-2012 реконструювати "Україну".

— Я з цим не погоджуюся. Це не буде стадіон у полі. Це майбутній новий мікрорайон. До Олімпійських ігор 2022 року поряд з'явиться і льодовий палац. А в найближчі п'ять років на стадіоні працюватимуть спортивні зали, кафе, торгові площі.

З географічної точки зору, кращого місця для великої арени, як на Стрийській, немає. Ця споруда вміщає 35 тисяч людей. Коли на "Україні" йдуть матчі, люди пробираються усіма можливими стежками. А в радіусі Зеленої, Стуса доїхати неможливо — усе перекрито. Знести житлові будинки, які там є, зрубати дерева для доїзду і безпеки? Дешевше не буде.

Як стежите за тим, чи не відмивають гроші?

— Є рахункова палата, КРУ, УБОЗ. Повірте, на одну підрядну організацію багато контролюючих органів. Вони ведуть планову роботу. Є й депутати, які роблять піар і комусь дошкуляють. Дуже просто перевірити товщину штукатурки, на яку глибину поклали щебінь і пісок. Контролюючі структури дадуть свої висновки по закінченні робіт. Зараз ці розмови про розкрадання не мають підґрунтя, це політична попса.

Де тренуватимуться футболісти?

— Одна команда — на стадіоні "Україна". Для другої реконструюють  "Скіф" на вулиці Черемшини. Третя житиме у Трускавці. За п'ять кілометрів у Дрогобичі проходить реконструкція місцевого стадіону. У Славську будують нову тренувальну базу. Може, якась із команд захоче тренуватися у горах на свіжому повітрі. Від Трускавця до Славська — година їзди. 75 мільйонів гривень пішло на дороги в цьому регіоні. Бази завершать до кінця року.

Де буде фан-зона?

— На проспекті Свободи у Львові, розрахована на 30 тисяч осіб. Тут будуть також сцена для проведення різних заходів, площі для офіційних спонсорів чемпіонату, 40 закладів для продажу їжі та напоїв, футбольної атрибутики. Біля фан-зони буде мобільний туалет, підключений до інженерної мережі міста.

Якщо припустити, що кількість вболівальників, які приїдуть на проведення матчів у Львові, втричі перевищує кількість місць на стадіоні, то сумарно до Львова приїдуть приблизно 90 тисяч уболівальників. Ще 30 тисяч переглядатимуть матчі у кафе, барах, ресторанах. У районах Сихів, Левандівка підприємці можуть організувати свої зони.

Медики готові до матчу?

— Завдання на 2011-й — підготувати основні об'єкти: лікарні у Львові, пункти екстреної медичної допомоги при міжнародних трасах. Закупити медикаменти, уніформу для персоналу можна в останній момент.

Радите львів'янам залишати місто на час Євро?

— Для чого? На такі заходи з усього світу з'їжджаються. Крім того, матчі у Львові будуть усього три дні — 9, 13, 17 червня. Задіють додаткові патрулі міліції з інших областей. В усіх райвідділах почалися реконструкції, щоб на випадок хуліганства можна було у відремонтованих приміщеннях з'ясувати причину інциденту, залишити порушників на ніч. Сподіваюся, цих приміщень вистачить, — сміється.

Городяни переживають, що ціни на час матчу зростуть.

— Хліб, молоко не подорожчає. Це контролюватимуть.

Що отримає пересічний львів'янин від Євро, окрім нових доріг?

— А те, що львів'яни отримали цілодобово гарячу воду, хіба не вигода? Це теж робили до Євро. Люди користуватимуться великим аеропортом, новим медичним обладнанням у лікарнях, осучасненими контрольно-пропускними пунктами на митниці. А відновлення історико-архітектурної спадщини? Місто отримало фінансування, якого не було з часів початку незалежності. Малий і середній бізнес матиме прибутки. Податки підуть Львову. Місто вкладе ці гроші у комфорт львів'ян.

Зараз ви читаєте новину «"Місто отримало фінансування, якого не було за час незалежності"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі