2009-го мерія запровадить транспортну картку киянина. Олександр Зінченко, 51 рік, керівник робочої групи міськради, що вивчає транспорт столиці, розповідає "ГПУ" про нововведення.
У чому суть транспортної картки?
— Зараз талон компостують, а контролери перевіряють його в пасажира. Усе це — ручні процедури, які не дозволяють облікувати пасажирів і рух транспорту. Картка працює по-іншому. Пасажир заходить у салон, його картку автоматично реєструє спецприлад — валідатор, який висить на дверях. Він зчитує інформацію на відстані до метра. Картка, головне, позбавляє пасажира потреби компостувати талон. Після кожної поїздки з неї знімуть оплату за проїзд. Купити картку зможуть не лише кияни.
Коли картку введуть у обіг?
— Це вже роблять. Протягом жовтня систему тестуватимуть, випробовуватимуть. Думаю, підготовчу роботу завершать до листопада. 2008 року транспортну картку введуть на кількох маршрутах "Київпастрансу". Хочемо, аби з 1 січня нею користувалися більшість киян.
Де продаватимуть картки?
— У касах метро, кіосках. Один такий стоїть біля автобусної зупинки напроти річкового вокзалу. Можна побачити, як виглядатиме транспортна картка.
Чи є нині у столиці транспортні засоби, обладнані для зчитування карток?
— Кілька таких автобусів є в "Київпастрансу". Зараз транспорт обладнують валідаторами. Гадаю, їх встановлять у сотнях тролейбусів, автобусів і трамваїв.
У разі викрадення картки злодій зможе користуватись нею?
— Якщо пасажир втратить картку, слід одразу повідомити у відповідний сертифікаційний центр. Там зупиняють її використання. На неї піде три-чотири місяці.
Картка діятиме лише на маршрутах "Київпастрансу"? Чи її "прийматимуть" приватні маршрутки?
— Спершу її введуть для "Київпастрансу" та метро. Із приватними перевізниками угод поки що не підписували. Думаю, громадяни оцінять зручність нововведення. І перевізники будуть змушені увійти в цю систему. За нашими розрахунками, картка економить 15 відсотків часу водія. Він не відволікатиметься від руху.
Коментарі
2